Οι Σάινθ και Ουόκνερ νικητές του 40ου Ράλι Ντακάρ
Επιμέλεια: Πάνος Διαμάντης
Ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι Κάρλος Σάινθ είναι και πλέον δις νικητής και του Ράλι Ντακάρ, καθώς μετά το θρίαμβό του το 2010 με το Volkswagen Race Touareg τώρα κέρδισε και με το Peugeot 3008DKR Maxi. Μαζί του, νικητής στην Κόρδοβα της Αργεντινής έφτασε και ο Ματίας Ουόκνερ, ο οποίος κέρδισε στα 31 του χρόνια την πρώτη του νίκη σε Ντακάρ στην τέταρτη συμμετοχή του και κράτησε την ΚΤΜ αήττητη στον αγώνα για 18η συνεχόμενη χρονιά!
Αυτοκίνητα
Αγέραστος, νικητής του σκληρότερου αγώνα του παγκόσμιου μότορσπορ στα 56 του, ο «ματαδόρ» πήρε το προβάδισμα τη δεύτερη εβδομάδα του αγώνα και δεν το έχασε τις τελευταίες πέντε μέρες. Είτε από στρατηγική είτε από τύχη, αν και πίεσε και κέρδισε κρίσιμες Ειδικές στο μέσον του αγώνα, ήταν ο μόνος της τετράδας της ανίκητης Peugeot που δεν αντιμετώπισε σοβαρό πρόβλημα (παρά μόνο μια μικρή ποινή, που αναιρέθηκε εντέλει, για μια συνάντησή» του μέσα στην Ειδική με τον οδηγό μιας «γουρούνας»).
Νωρίτερα, οι τρεις ομόλογοί του είδαν τις ελπίδες του να εξανεμίζονται είτε από σοβαρές ζημιές που προκάλεσαν στα δικά τους 3008DKR Maxi (νωρίς ο Συρίλ Ντεπρέ, μετά ο Στεφάν Πετερανσέλ) είτε κολλημένοι στην τρύπα μεταξύ δύο αμμόλοφων (Σεμπαστιάν Λεμπ).
Έτσι, στο πρώτο από τα τέσσερά του Ντακάρ με την Peugeot στο οποίο τερμάτισε, ο Κάρλος τερμάτισε πρώτος! Και εξασφάλισε, έπειτα από τα προβλήματα των τριών Γάλλων της ομάδας, ότι η αποχώρηση της Peugeot από το Ντακάρ και τα Rally Raids έγινε με μια νίκη.
Carlos Sainz (ESP) – Peugeot
Στον τερματισμό της τελευταίας Ειδικής, ο Σάινθ δήλωσε, οκτώ χρόνια μετά την προηγούμενή του νίκη, πολύ χαρούμενος: «Είμαι τόσο ευτυχισμένος, μετά από τέσσερα χρόνια που ενώσαμε τις δυνάμεις μας με την Peugeot να κερδίσουμε με δικίνητο buggy. Τα καταφέραμε. Είχαν ήδη κερδίσει δύο φορές, αλλά νομίζω ότι αξίζω αυτή τη νίκη γιατί έχουμε βάλει τόση πολλή προσπάθεια σ’ αυτό το αυτοκίνητο. Είχα σκαμπανεβάσματα, αλλά πάντα έδινα το καλύτερό μου. Ειδικά αυτό το ράλι, ήταν τόσο, τόσο πολύ σκληρό… Στην αρχή είπα να πάμε λίγο πιο προσεκτικά, αλλά η Peugeot είπε να πάμε τέρμα γκάζι. Για δύο μέρες πίεσα πολύ, αλλά μετά ο αγώνας έγινε υπόθεση αποφυγής λαθών. Δεν ξέρω αν θα γυρίσω του χρόνου. Τώρα πρέπει να χαρώ αυτή τη νίκη, να γυρίσω σπίτι, να μιλήσω με τη γυναίκα και τα παιδιά μου και μετά θα δούμε. Κι επίσης, η Peugeot δεν θα είναι εδώ του χρόνου, οπότε θα δούμε», κατέληξε ο ματαδόρ.
Για την Ιστορία, την τελευταία Ειδική του φετινού αγώνα, εορταστικού χαρακτήρα για 120 χιλιόμετρα γύρω από την Κόρδοβα, κέρδισε ο Ζινιέλ ντε Βιγέρ της Toyota – ο οποίος τελικά κέρδισε και την τρίτη θέση του βάθρου από τον Πετερανσέλ, μετά την πρόσκρουση του τελευταίου σε δέντρο την Παρασκευή (19/1). Ήταν ένα άδοξο αυτή τη φορά, Ντακάρ, για τον άνθρωπο που το έχει κερδίσει 6 φορές με μοτοσικλέτες και 7 φορές ακόμα με αυτοκίνητα.
Μοτοσικλέτες
Στους δύο τροχούς, ο Ματίας Ουόκνερ έκανε τα πάντα ακριβώς όπως ο Σάινθ: ήταν ταχύς όταν έπρεπε, κερδίζοντας μία αλλά κρίσιμη Ειδική (από τη Σάλτα στο Μπελέν), έμεινε μακριά από σοβαρούς μπελάδες, και εκμεταλλεύτηκε μία-μία τις πτώσεις και τα προβλήματα πλοήγησης των, για τη μεγαλύτερη διάρκεια του αγώνα, κυρίαρχων της Yamaha και της Honda – ειδικά του άτυχου Αντριέν ντε Μπεβερέν της Yamaha, που ηγούταν σταθερά και εντέλει γύρισε στη Γαλλία τραυματίας.
«Ήταν αληθινά εκπληκτικό. Ποτέ δεν σκεφτόμουν ότι μπορούσα στ’ αλήθεια να κερδίσω», είπε ο Αυστριακός. «Το κλειδί ήταν να μείνω σε θέση βάθρου, αλλά φέτος ήμασταν όλοι τόσο κοντά και η δέκατη μέρα ήταν πολύ κρίσιμη. Ίσως η τύχη ήταν στο πλευρό μου αυτή τη φορά, αλλά είναι ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα.
»Ήταν ένα τρελό Ντακάρ. Το επίπεδο της οδήγησης ήταν πάρα πολύ ψηλό. Υπήρχαν άλλοι πέντε που θα μπορούσαν να είχαν κερδίσει, αλλά φαίνεται ότι εγώ ήμουν ο τυχερός. Ήμουν σίγουρα ο πιο τυχερός. Στο Ντακάρ χρειάζεσαι λίγη τύχη, και κάποιες φορές την έχεις και κάποιες άλλες όχι. Αυτή τη φορά ήταν στο πλευρό μου. Το 2016, μετά τον άσχημο τραυματισμό μου, άλλαξαν πολλά για μένα. Είναι τόσο cool που είμαι πάλι εδώ», κατέληξε.
Την τελευταία Ειδική του 2018 κέρδισε ο Κέβιν Μπεναβίδες, της Honda, μπροστά στους συμπατριώτες του, ενώ ο Ουόκνερ κράτησε επιφυλακτικό ρυθμό και τερμάτισε 5:38 λεπτά πίσω, για να κερδίσει τον αγώνα με διαφορά 17 λεπτών από τον Αργεντινό.
Το βάθρο έκλεισε ο νικητής του 2016, Τόμπι Πράις, που πρωταγωνίστησε στον αγώνα τη δεύτερη εβδομάδα – αλλά ήταν πλέον αργά για να διεκδικήσει ρεαλιστικά τη δεύτερη νίκη του, καθώς είδε τον τερματισμό με διαφορά 23 λεπτών.
Matthias Walkner (AUT) – KTM
ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2018
ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
- Σάινθ-Κρουζ (Peugeot) 49:16:18
- Αλ-Ατίγια-Μπομέλ (Toyota) +43:40
- Ντε Βιγέρ-Φον Ζίτσεβιτς (Toyota) +1:16:41
- Πετερανσέλ-Κοτρέ (Peugeot) +1:25:29
- Πρζιγκόνσκι-Κολσούλ (Mini) +2:45:24
- Αλ Κασίμι-Πανσέρι (Peugeot) +4:20:58
- Πρόκοπ-Τόμανεκ (Ford) +7:20:49
- Φαν Μέρκστιν-Μαρτόν (Overdrive Toyota) +7:41:28
- Χαλπέρν-Πουλέντα (South Racing) +9:08:10
- Αλβάρεζ-Χάουι (Toyota) +9:18:46
ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ
- Ματίας Ουόκνερ (KTM) 43:06:01
- Κέβιν Μπεναβίδες (Honda) +16:53
- Τόμπι Πράις (KTM) +23:01
- Αντουάν Μέο (ΚΤΜ) +47:28
- Ζεράρ Φαρές Γκιουέλ (Himoinsa) +1:01:04
- Τζόνι Ομπέρ (Gas Gas) +1:53:53
- Οριόλ Μένια (Hero) +2:22:52
- Πάμπλο Κιντανίγια (Husqvarna) +2:24:05
- Ντανιέλ Ολιβέιρας (Honda) +2:37:20
- Χοσέ Κορνέχο (Honda) +2:42:36