Σε λειτουργία ο κόμβος Ρίου στην Κορίνθου – Πατρών
Δημήτρης Μπαλής
Το τελευταίο έργο που είχε απομείνει για την ολοκλήρωση του Αυτοκινητοδρόμου της Ολυμπίας Οδού, ήταν ο κόμβος Ρίου. Τώρα, με την ολοκλήρωση των εργασιών, παραδόθηκε το σύνολο του έργου και ταυτόχρονα αναπροσαρμόστηκαν τα διόδια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κόμβος Ρίου είναι ένα ιδιαιτέρως πολύπλοκο τεχνικό έργο, το οποίο περιλαμβάνει τρεις άνω διαβάσεις, έξι κάτω διαβάσεις, δύο γεφυρώσεις του ποταμού Σέλεμνου και πολλαπλές ράμπες εισόδου- εξόδου. Εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί κατ΄ελάχιστο 20.000 οχήματα καθημερινά.
Στο συγκεκριμένο κόμβο, η Ολυμπία Οδός:
– ενώνει την Πελοπόννησο με την Ήπειρο (μέσω της Γέφυρας Ρίου- Αντιρρίου)
– είναι το κύριο πέρασμα προς τη Δυτική Πελοπόννησο (προς Πύργο και Αμαλιάδα)
– είναι η είσοδος για την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, την Πάτρα
– εξυπηρετεί την πρόσβαση από και προς τα περίχωρα και τα παραθεριστικά κέντρα ανατολικά της Πάτρας
– παρέχει πρόσβαση σε σημεία ενδιαφέροντος, όπως το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Ρίου και το Πανεπιστήμιο της Πάτρας.
Στο σημείο αυτό διασταυρώνονται, επίσης, ο αυτοκινητόδρομος με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή, ενώ ο κόμβος θα ενσωματώσει και την Παλαιά Εθνική Οδό, μεγάλο τμήμα της οποίας έχει ανακατασκευαστεί.
Η κατασκευή του Κόμβου λόγω της έκτασης, της πολυπλοκότητας και της ανάγκης να λειτουργούν όλες οι κατευθύνσεις ενόσω διαρκούσε η κατασκευή, είχε ως αποτέλεσμα σημαντική όχληση στους κατοίκους του Ρίου. Τους ευχαριστούμε θερμά για τη στήριξή τους σε αυτή την προσπάθεια.
Τιμαριθμική αναπροσαρμογή διοδίων
Εξάλλου, από τα μεσάνυχτα της Τετάρτης 7 προς Πέμπτη 8 Μαρτίου 2018 αναπροσαρμόζονται τα διόδια βάσει του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του Σεπτεμβρίου 2017.
Η αναπροσαρμογή που προκύπτει είναι της τάξης των 0,10€ και αφορά κυρίως τις κατηγορίες 3 και 4 (οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ. και οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ.)
Σημειώνεται πως κάθε χρόνο η τιμαριθμική αναπροσαρμογή γίνεται στο τέλος του έτους, αλλά ειδικά φέτος πραγματοποιείται με δίμηνη καθυστέρηση προκειμένου να ενσωματώσει και την ολοκλήρωση των εργασιών στον Κόμβο Ρίου.
Αναλυτικά οι τιμές όλων των διοδίων ανά σταθμό διοδίων και κατηγορία οχήματος διαμορφώνονται ως εξής (με έντονους χαρακτήρες οι τιμές που αλλάζουν):
2017 |
2018 |
||||||||
ΜΕΤΩΠΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΔΙΟΔΙΩΝ |
Κατ. 1 |
Κατ. 2 |
Κατ. 3 |
Κατ. 4 |
Κατ. 1 |
Κατ. 2 |
Κατ. 3 |
Κατ. 4 |
|
Ελευσίνα |
1,40 |
2,10 |
5,30 |
7,40 |
1,50 |
2,10 |
5,30 |
7,50 |
|
Ισθμός |
1,20 |
1,80 |
4,50 |
6,30 |
1,20 |
1,80 |
4,50 |
6,40 |
|
Κιάτο |
1,60 |
2,20 |
5,70 |
8,00 |
1,60 |
2,30 |
5,70 |
8,00 |
|
Ελαιώνας |
2,20 |
3,20 |
8,10 |
11,30 |
2,20 |
3,20 |
8,10 |
11,40 |
|
Ρίο |
1,40 |
2,10 |
5,30 |
7,40 |
1,60 |
2,20 |
5,70 |
8,00 |
2017 |
2018 |
||||||||
ΠΛΕΥΡΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΔΙΟΔΙΩΝ |
Κατ. 1 |
Κατ. 2 |
Κατ. 3 |
Κατ. 4 |
Κατ. 1 |
Κατ. 2 |
Κατ. 3 |
Κατ. 4 |
|
Νέα Πέραμος |
1,00 |
1,40 |
3,50 |
5,00 |
1,00 |
1,40 |
3,60 |
5,00 |
|
Πάχη |
0,60 |
0,90 |
2,30 |
3,20 |
0,60 |
0,90 |
2,30 |
3,20 |
|
Άγιοι Θεόδωροι |
0,30 |
0,50 |
1,30 |
1,90 |
0,30 |
0,50 |
1,30 |
1,90 |
|
Ζευγολατιό |
0,50 |
0,70 |
1,80 |
2,60 |
0,50 |
0,70 |
1,90 |
2,60 |
|
Κιάτο |
0,60 |
0,80 |
2,10 |
3,00 |
0,60 |
0,80 |
2,20 |
3,00 |
|
Δερβένι |
0,90 |
1,30 |
3,30 |
4,60 |
0,90 |
1,30 |
3,30 |
4,70 |
|
Ακράτα |
1,20 |
1,70 |
4,30 |
6,00 |
1,20 |
1,70 |
4,30 |
6,10 |
|
Καλάβρυτα |
1,60 |
2,30 |
5,90 |
8,30 |
1,60 |
2,40 |
6,00 |
8,40 |
|
Δρέπανο |
1,20 |
1,70 |
4,30 |
6,00 |
1,20 |
1,70 |
4,30 |
6,00 |
Κατηγορία 1: Δίκυκλα, τρίκυκλα
Κατηγορία 2: Οχήματα με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ.
Κατηγορία 3: Οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ.
Κατηγορία 4: Οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ.