Σταματά η BMW από την ηλεκτρική Φόρμουλα
Δημήτρης Μπαλής
Από ένα ακόμα πρωτάθλημα αποχωρεί η BMW. Η εταιρεία από τη Βαυαρία, με πολύ μεγάλη ιστορία στη Formula 1 ως προμηθευτής κινητήρων σε αρκετές ομάδες και με τη δική ομάδα αργότερα (BMW Sauber F1 Team 2006-2009), θεωρώντας ότι δεν είχε να αποκομίσει περισσότερα οφέλη από την εμπλοκή της στο θεσμό, αποτραβήχτηκε.
Βλέποντας ότι το πεδίο της ηλεκτροκίνησης αναπτύσσεται και υπάρχουν περιθώρια εξέλιξης της τεχνολογίας, αποτέλεσε μια από τις πρώτες ομάδες που ξεκίνησαν τον θεσμό της Formula E, με τα ηλεκτρικά μονοθέσια, το 2014-2015.
Συμμετέχοντας με την ομάδα BMW i Andretti Motorsport, σε αυτές τις 6 σεζόν μέχρι τώρα, δεν κατάφερε να πάρει έναν από τους δύο τίτλους, οδηγών ή κατασκευαστών, παρά τις αρκετές νίκες και ίσως αυτό να έπαιξε κάποιο ρόλο στην απόφασή της να αποσυρθεί στο τέλος της χρονιάς 2020 – 2021, που ξεκινά τον Ιανουάριο από το Σαντιάγκο της Χιλής.
Η BMW χρησιμοποιούσε τη Formula E ως τεχνολογικό εργαστήριο για την παραγωγή. Οι ίδιοι μηχανικοί οι οποίοι αναπτύσσουν τα συστήματα ηλεκτροκίνησης για τα μοντέλα παραγωγής είναι υπεύθυνοι και για τα συστήματα κίνησης των αγωνιστικών αυτοκινήτων. Ενδεικτικά παραδείγματα της επιτυχημένης μεταφοράς τεχνολογιών από τη Formula E στην εξέλιξη των συστημάτων παραγωγής είναι νέα ευρήματα σχετικά με τη διαχείριση της ενέργειας και την ενεργειακή απόδοση, η μεταφορά λογισμικού για ηλεκτρονικά ισχύος από τα αγωνιστικά στα αυτοκίνητα παραγωγής και μία βελτίωση στην πυκνότητα ισχύος των ηλεκτροκινητήρων.
Ωστόσο, σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη των ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης, το BMW Group έχει εξαντλήσει τις ευκαιρίες για τη μεταφορά τέτοιου είδους τεχνολογιών στο ανταγωνιστικό περιβάλλον της Formula E.
Επιπλέον, η στρατηγική κατεύθυνση του BMW Group μετατοπίζεται στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Στο μέλλον, μεγαλύτερη έμφαση θα δοθεί στην ολοκλήρωση της ανάπτυξης της γκάμας και στην παγκόσμια παραγωγή. Το BMW Group στοχεύει να έχει ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους μέχρι τα τέλη του 2021. Στόχος είναι η αύξηση αυτού του αριθμού στα επτά εκατομμύρια μέχρι το 2030, εκ των οποίων τα δύο τρίτα θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.