Στις 30 Νοεμβρίου σε λειτουργία το μετρό Θεσσαλονίκης – Το νέο λογότυπο
Την οπτική ταυτότητα (λογότυπο) του Μετρό Θεσσαλονίκης παρουσίασε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, παρουσία του Διευθύνοντος Σύμβουλου της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. κ. Νίκου Κουρέτα, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου, στο Αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης, στην Πυλαία.
«Το λογότυπο του Μετρό αντανακλά τόσο το ιστορικό βάθος της Θεσσαλονίκης όσο και την καινοτομία του έργου», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, τονίζοντας παράλληλα ότι “σε 17 ημέρες θα παραδοθεί στους πολίτες της Θεσσαλονίκης το έργο του Μετρό, που έρχεται να αλλάξει την καθημερινότητα της πόλης”.
Αναφορικά με τον σχεδιασμό της οπτικής ταυτότητας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε πως το ζητούμενο ήταν η δημιουργία μίας ταυτότητας που θα προσδώσει σε ένα υπερσύγχρονο έργο την ιστορικότητα της Θεσσαλονίκης, η οποία υπήρξε σημαντικό κέντρο της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.
«Το πεζό γράμμα «μ» αποτέλεσε μία προφανή επιλογή, ώστε να παραπέμπει άμεσα στο Μετρό, αλλά να διαφοροποιείται από το κεφαλαίο «Μ» το οποίο χρησιμοποιείται, ευρέως, σε διάφορες παραλλαγές ανά τον κόσμο. Απλοποιήθηκε, έτσι, το βυζαντινό πεζό «μ» ώστε να συνδυάζει την αυθεντικότητα με τον καινοτόμο χαρακτήρα που θέλουμε να χαρακτηρίζει τη νέα ταυτότητα του Μετρό Θεσσαλονίκης», ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας.
Όπως εξήγησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, με τον τρόπο αυτό, επετεύχθη η καθαρότητα και η αναγνωρισιμότητα που απαιτείται σε ένα σύγχρονο σύστημα μεταφορών, ώστε το λογότυπο να είναι ευανάγνωστο και εύχρηστο σε κάθε του εφαρμογή.
Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές κ,. Νίκος Ταχιάος, δήλωσε:
«Το Μετρό Θεσσαλονίκης δεν πρόκειται απλώς να αλλάξει την καθημερινότητά μας, αλλά θα αναμορφώσει ολόκληρη την πόλη. Έτσι, η ταυτότητά του δεν είναι μόνο η ταυτότητα ενός έργου υποδομής, αλλά είναι η ταυτότητα της ίδιας της Θεσσαλονίκης. Ας λάβουμε υπόψιν ακόμα ότι και τα μετρό, διεθνώς, αντανακλούν την εικόνα των πόλεων τους. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι η γραμματοσειρά του Μετρό της Νέας Υόρκης, η οποία έχει ταυτιστεί με την αισθητική της ίδιας της πόλης και υιοθετήθηκε ευρύτερα, ακόμα και στους υπολογιστές μας.
«Το λογότυπο συνδυάζει το παρελθόν με την σύγχρονη αισθητική γι’ αυτό και επιλέχθηκε το πεζό «μ» το οποίο διαβάζεται και ως κεφαλαίο “Μ”, σημείωσε η Προϊσταμένη Αρχιτεκτονικού Τμήματος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. κα Χρυσούλα Κουστένη, επισημαίνοντας παράλληλα πως «η χρωματική παλέτα είναι «blue black» το οποίο συμβολίζει τη σταθερότητα και εμπνέει εμπιστοσύνη» .
Στη συνέντευξη τύπου συμμετείχε και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης “THEMA” κ. Carlo Bianco, ο οποίος ανέλυσε θέματα ασφαλείας και λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, τονίζοντας πως η πιθανότητα αστοχίας στα λειτουργικά συστήματα του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι μηδενική . «Επικεντρωνόμαστε σε παγκόσμιας κλάσης λειτουργικά πρότυπα στα θέματα ασφάλειας. Κάθε τι σχεδιάστηκε στο μέγιστο της ασφάλειας” τόνισε ο κ. Bianco, προσθέτοντας ότι ” Σήμερα υπάρχουν 2.000 χλμ δικτύου μετρό με αυτοματοποιημένη κίνηση. Στα 40 χρόνια λειτουργίας αυτοματοποιημένου μετρό στον κόσμο, δεν καταγράφηκαν θέματα “.