Στο -21,7% η πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας στο πρώτο εξάμηνο του 2022

Δημήτρης Μπαλής

Η Αθήνα έχει κόσμο, έχει τουρισμό, μη γελιόμαστε. Το βλέπουμε στους δρόμους, στα μαγαζιά. Ωστόσο, αυτός ο κόσμος δεν κατακλύζει τα ξενοδοχεία, καθώς όπως έχω παρουσιάσει, η αύξηση των διαθέσιμων κλινών, με το άνοιγμα πολλών νέων ξενοδοχείων, αλλά και η τεράστια προσφορά σε σπίτια, μέσω βραχυχρόνιας μίσθωσης, έχει περιορίσει την πληρότητα στα ξενοδοχεία.

Μάλιστα, ορισμένα ξενοδοχεία εμφανίζονται σχεδόν γεμάτα, συνεχώς, και κάποια άλλα με καλή πληρότητα.

Πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ενωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής Αργοσαρωνικού, η εικόνα του 5μηνου, βελτιώθηκε στο 6μηνο, καθώς ανέβηκε αισθητά ο Ιούνιος.

Δηλαδή, ενώ τους πρώτους 5 μήνες είχαμε -26,8% στην πληρότητα, -25,8% στο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar) και +1,4% στη μέση τιμή δωματίου, πάντα έναντι του αντίστοιχου 5μηνου του 2019, το 6μηνο του 2022 έκλεισε στο – 21,7% στην πληρότητα, στο -15,5% στο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar) και στο +7,9% στη μέση τιμή δωματίου.

Κατά συνέπεια, οι ξενοδόχοι πωλούν ακριβότερα το δωμάτιο, έχοντας υψηλή ζήτηση, προκειμένου να καλύψουν τα αυξημένα έξοδα (ενέργεια κ.ά), αλλά και τη ζημιά που υπέστησαν στην διετία της υγειονομικής κρίσης.

Παρά τη βελτιωμένη εικόνα του Ιουνίου και εν γένει του 6μηνου, η Αθήνα εξακολουθεί να είναι πόλη με χαμηλή μέση πληρότητα (74,7%) με τη μικρότερη θετική μεταβολή στο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (revpar 114.0%) έναντι των ανταγωνιστών της.

Οι ξενοδόχοι της Αθήνας στηρίζουν τις ελπίδες τους για ανάκαμψη, προκειμένου να κλείσεις η ψαλίδα του 2019, στο τετράμηνο Ιούλιος – Νοέμβριος, με τα μέχρι στιγμής στοιχεία να δείχνουν ότι θα κινηθεί σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Επίσης, οι ξενοδόχοι πικάρουν ορισμένους διθυράμβους, περί over booking των ξενοδοχείων, τονίζοντας ότι αν ήταν έτσι, τότε πώς βρέθηκαν δωμάτια να δοθούν άμεσα σε πληγέντες από την πρόσφατη πυρκαγιά στην Πεντέλη.

«Θέλουμε να πιστεύουμε πως οι όποιες δράσεις προβολής δρομολογήθηκαν φέτος για την Αθήνα – Αττική θα αποδώσουν τα καλύτερα και πως θα υποστηριχθεί εγκαίρως η ζήτηση για το φετινό Φθινόπωρο, μέσα από την αξιοποίηση πλήθους θεματικών – βιωματικών εμπειριών και δραστηριοτήτων που μπορεί να αναζητήσει ο επισκέπτης στην πρωτεύουσα, το παραλιακό μέτωπο και τα νησιά του Αργοσαρωνικού (όπως οικογενειακές διακοπές τύπου resort, συμμετοχή σε πολιτιστικές εκδηλώσεις σε όλη την Περιφέρεια Αττικής και σε σημαντικά αθλητικά γεγονότα όπως ο αυθεντικός Μαραθώνιος Δρόμος του Νοεμβρίου, επαγγελματικές συναντήσεις και συνέδρια κ.ά.)», τονίζει σε ανακοίνωσή της η ΕΞΑΑΑ.