Στο +3,4% η αγορά αυτοκινήτου – στο 58,6% τα SUV

 

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:

 

Σεπτέμβριος 2024 Σεπτέμβριος 2023 Μεταβολή 2024/2023
Καινούργια επιβατικά 9.665 11.401 -15,2%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

601 748 -19,7%
Καινούργια λεωφορεία 98 17 +476,5%
Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2024 Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2023 Μεταβολή

2024/2023

Καινούργια επιβατικά 108.039 104.510 +3,4%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

8.316 8.274 +0,5%
Καινούργια λεωφορεία 758 204 +271,6%

 

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Σεπτέμβριο, έχει ως εξής:

Segment Σεπτέμβριος 2024 Σεπτέμβριος 2023 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2024 Ιανουάριος Σεπτέμβριος 2023 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A 6,3% 7,0% -0,7 7,0% 7,8% -0,7
A-SUV 2,3% 3,0% -0,7 4,1% 2,3% +1,8
(A TOTAL) (8,6%) (10,0%) (-1,3) (11,2%) (10,1%) (+1,1)
B 23,5% 27,0% -3,5 24,6% 27,4% -2,7
B-SUV 29,9% 23,2% +6,7 30,9% 25,4% +5,5
(B TOTAL) (53,4%) (50,2%) (+3,2) (55,5%) (52,7%) (+2,8)
C 4,8% 7,6% -2,8 6,5% 8,3% -1,8
C-SUV 23,1% 23,1% +0,0 18,8% 20,8% -2,1
(C TOTAL) (27,9%) (30,7%) (-2,8) (25,3%) (29,2%) (-3,9)
D 3,4% 1,9% +1,5 1,8% 1,4% +0,4
D-SUV 4,8% 5,6% -0,8 4,1% 4,9% -0,9
(D TOTAL) (8,2%) (7,5%) (+0,7) (5,8%) (6,3%) (-0,5)
E 0,1% 0,1% -0,0 0,1% 0,1% +0,0
E-SUV 0,7% 0,6% +0,0 0,4% 0,4% +0,1
(E TOTAL) (0,7%) (0,7%) (-0,0) (0,5%) (0,4%) (+0,1)
F-G 0,2% 0,1% +0,1 0,1% 0,1% -0,0
F-G-SUV 0,4% 0,3% +0,1 0,3% 0,3% -0,0
(F-G TOTAL) (0,6%) (0,4%) (+0,2) (0,4%) (0,4%) (-0,0)
SPORTS 0,1% 0,3% -0,2 0,1% 0,3% -0,1
MPV 0,0% 0,0% +0,0 0,0% 0,0% -0,0
MPV-M/COMBI 0,5% 0,3% +0,2 1,1% 0,6% +0,5
(SUV TOTAL) (61,2%) (55,7%) (+5,5) (58,6%) (54,1%) (+4,5)
  100,0% 100,0% 0,0 100,0% 100,0% 0,0

 

Σεπτέμβριος 2024 Σεπτέμβριος 2023 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Ιανουάριος –

Σεπτέμβριος 2024

Ιανουάριος –

Σεπτέμβριος 2023

Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Αυγ. ‘24

Βενζίνη 28,7% 40,2% -11,6 38,2% 43,2% -5,0 34,9%
Πετρέλαιο 3,3% 11,4% -8,2 7,9% 13,7% -5,8 12,7%
Υβριδικά (HEV) 46,6% 29,0% +17,6 41,2% 29,9% +11,4 29,8%
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 16,5% 16,3% +0,3 10,8% 10,5% +0,3 19,5%
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,0% 0,2% -0,2 0,0% 0,3% -0,3 3,1%
Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

4,9% 2,8% +2,1 1,8% 2,4% -0,6

 

Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Αύγουστο ως εξής:

 

Αύγουστος 2024 Αύγουστος 2023 Μεταβολή Ιανουάριος- Αύγουστος 2024 Ιανουάριος- Αύγουστος 2023 Μεταβολή
ΕΕ(1) 643.637 787.812 -18,3% 7.180.492 7.078.200 +1,4%
ΕΕ 14(2) 547.717 686.447 -20,2% 6.245.971 6.217.092 +0,5%
ΕΕ(1) + EFTA(3) 671.142 819.037 -18,1% 7.422.546 7.337.384 +1,2%
Ελλάδα 8.149 10.368 -21,4% 98.374 93.109 +5,7%

 

(1) ΕΕ των 27.

(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.

(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.