Στο τιμόνι του Renault Austral 1.3lt – 158hp Mild Hybrid
Δημήτρης Μπαλής
Από τη στιγμή που η Renault αποφάσισε να σταματήσει την παραγωγή του Kadjar, με κάποιον τρόπο έπρεπε να βρεθεί ο αντικαταστάτης του. Ως εκ τούτου, στη γαλλική φίρμα έπεσαν με τα μούτρα στη δουλειά και μπορεί να τους πήρε λίγο χρόνο, κατάφεραν, όμως, να φέρουν στη ζωή ένα πολύ όμορφο όχημα και γιατί όχι, καλύτερο από τον προκάτοχο. Το αποτέλεσμα ονομάζεται Austral και διακρίνεται από τον σχεδιασμό, την ποιότητα και την πρακτικότητά του.
Συγκριτικά με το Nissan Qashqai της Συμμαχίας, είναι μακρύτερο κατά 8,5 εκατοστά, ενώ το μήκος του ξεπερνά ελάχιστα τα 4,5 μέτρα. Πάντως, λόγω του σχεδιασμού του, οι άνθρωποι της Renault κατάφεραν να του δώσουν – στο μάτι – έναν πιο compact χαρακτήρα, γεγονός που φανερώνεται από τα φωτιστικά σώματα και τις ωραίες καμπύλες όσο προχωράμε προς τα πίσω. Το Austral έχει κατασκευαστεί με γνώμονα την κομψότητα και μπορεί να μην φέρνει την επανάσταση, μπορεί, όμως, να καλύψει άνετα το κενό του Kadjar.
Ανοίγοντας την πόρτα του θαλάμου επιβατών, σίγουρα το βλέμμα σου θα πέσει επάνω σε πολλά πράγματα. Κατ’ αρχάς υπάρχουν δύο ψηφιακές οθόνες, εννέα έως 12 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση, οι οποίες είναι μονοκόμματες κατά κάποιον τρόπο και οδηγοκεντρικές. Από εκεί και πέρα, ένας μοχλός στην κεντρική κονσόλα, επιτρέπει την τοποθέτηση κάποιων αντικειμένων επάνω στην επιφάνεια, κρύβοντας παράλληλα τον αποθηκευτικό χώρο που υπάρχει από κάτω. Πρακτικότητα στο φουλ λοιπόν για το Austral, το οποίο σε περιβάλλει από καλής ποιότητας ύφασμα, καλά υλικά και αρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα. Ο χώρος των αποσκευών φτάνει τα 500 λίτρα και κρίνονται επαρκείς για μια 4μελή οικογένεια ή για πέντε επιβάτες που θα θελήσουν να βγουν από το σπίτι για μια μικρή εξόρμηση.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής εφοδιαζόταν με τον 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1.333 λίτρων, έχοντας ισχύ 158 ίππους με 270Nm ροπή. Είναι τουρμπάτος και συνεπικουρείται από ένα σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Το 0-100χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,7δλ. και η τελική ανακόπτεται ηλεκτρονικά στα 175χλμ./ώρα, δείγμα του γιατί και για ποιο σκοπό έφεραν στη ζωή οι Γάλλοι αυτό το αυτοκίνητο. Και δεν είναι να επιταχύνει από φανάρι σε φανάρι, αλλά τελείως διαφορετικός.
Τα περίπου 1.500 κιλά βάρους δεν του επιτρέπουν να βάλει «φωτιά» στον δρόμο, αλλά όπως προαναφέρθηκε, η δουλειά του είναι άλλη. Απαλή, κόσμια και πολιτισμένη συμπεριφορά για άνεση εντός και εκτός πόλης. Για αυτό φροντίζουν επίσης τα γόνατα McPherson εμπρός και ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω. Το γαλλικό SUV δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από κατανάλωση ακόμα και από οχήματα diesel που λέει ο λόγος και επειδή έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί πολυχρηστικά, τα 18 εκατοστά απόστασης από το έδαφος καλύπτουν τις ανάγκες ενός οδηγού που θέλει να το δοκιμάσει σε χωματόδρομο. Αρκεί να μην το παρακάνει, όμως, καθώς το αυτοκίνητο της δοκιμής, όπως, άλλωστε και όλες οι εκδόσεις, έχουν κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Η αλήθεια είναι πως ναι μεν η Renault άργησε κάπως να γεμίσει το κενό του Kadjar, αλλά το έκανε με τέτοιον τρόπο που φαίνεται πως το τελευταίο δεν… βγήκε καν στην παραγωγή. Αυτό σημαίνει πως με το Austral ίσως πέτυχαν πολλά περισσότερα από όσα νόμισαν. Το αυτοκίνητο δεν είναι καθόλου βαρετό, ξεχωρίζει πως είναι Renault, διαθέτει αστικό χαρακτήρα, αλλά συνάμα παντρεύει και τον σπορ σχεδιασμό. Ανεβάζει τον πήχη στην κατηγορία, διαθέτει προσωπικότητα και αποτελεί μια αξιόλογη αγορά στα μεσαία SUV, πόσο μάλλον το μοντέλο της δοκιμής με τον 1.300άρη κινητήρα, κυβικά εκατοστά που ενδιαφέρουν πάρα πολύ τους Έλληνες καταναλωτές.