SuperCharge: Νέο, παγκόσμιο πρωτάθλημα ηλεκτρικών, πανίσχυρων αυτοκινήτων
Δημήτρης Μπαλής
Η ηλεκτροκίνηση μπαίνει για τα καλά στη ζωή μας. Και δεν είναι μόνο το αυτοκίνητα παραγωγής, που εξηλεκτρίζονται, αλλά και ο μηχανοκίνητος αθλητισμός, καθώς παρουσιάζονται νέες μορφές αγώνων, με πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η FIA, η Διεθνής Ενωση Αυτοκινήτου, είναι αυτή που δίνει το έναυσμα για τέτοιου είδους ενέργειες. Ηδη, το πρωτάθλημα Formual E, με ηλεκτρικά μονοθέσια που προσομοιάζουν με αντίστοιχα της Formula 1, ολοκλήρωσε την 6η χρονιά και πηγαίνει για την 7η, με το ξεκίνημα να γίνεται τον Ιανουάριο του 2021 στο Σαντιάγκο της Χιλής.
Στο πρωτάθλημα αυτό, συμμετέχουν πολλές μεγάλες εταιρείες – ομάδες (Audi, BMW, DS, Virgin, Mahindra, Mercedes-Benz, Nio, Nissan, Porsche, Venturi), με σπουδαίους οδηγούς (Ντι Γκράσι, Σιμς, Βερνιέ, Ντα Κόστα, Μπερντ, Ντ’ Αμπρόζιο, Βαντόρν, Αμπντ, Μπουεμί, Ζανί, Μάσα κ.ά.), που έχουν περάσει και από τη Formula 1.
Πέραν αυτού, στις 27 Οκτωβρίου θα παρουσιαστεί ένα νέο πρωτάθλημα ηλεκτρικών, SUV αυτοκινήτων. Το Extreme E, θα περιλαμβάνει 5 αγώνες σε ακραίες συνθήκες (Σενεγάλη, Σαουδική Αραβία, Νεπάλ, Γροιλανδία και Βραζιλία), θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να αποδείξει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανταποκρίνονται σε όλες τις προκλήσεις, σε εδάφη και καιρικές συνθήκες, αναδεικνύοντας παράλληλα και τον περιβαλλοντικό χαρακτήρα του θεσμού, με στόχο να ευαισθητοποιηθούν κοινή γνώμη και φορείς, σε θέματα κλιματικής αλλαγής και προστασίας του περιβάλλοντος. Για αυτόν τον λόγο, οι διαδρομές του αγώνα θα περάσουν κοντά σε απειλούμενους βιότοπους της αφρικανικής ηπείρου, μεταφέροντας το μήνυμα ότι πρέπει να ενταθούν οι προσπάθειες για τον περιορισμό της παγκόσμιας υπερθέρμανσης, στους 1,5 βαθμούς Κελσίου.
Οι αγώνες, με ηλεκτρικά αυτοκίνητα 550 ίππων, θα ξεκινήσουν τον Ιανουάριο του 2021 και ήδη, σπουδαία ονόματα έχουν κάνει τις δικές τους ομάδες, όπως ο Λιούις Χάμιλτον και ο Νίκο Ρόσμπεργκ, ενώ και εταιρείες έχουν δημιουργήσει τις δικές τους ομάδες, όπως η CUPRA και η TECHEETAH.
Τώρα, μόλις ανακοινώθηκε ένα νέο πρωτάθλημα, διαφορετικό και εξίσου ενδιαφέρον. Στο SuperCharge, θα συμμετέχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα crossover, σε αγώνες που θα ξεκινήσουν το 2022 και θα πραγματοποιηθούν σε όλο τον κόσμο, σε πόλεις από την Ασία-Ειρηνικό, την Κίνα, την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και τις ΗΠΑ, με στόχο το θέαμα και την ψυχαγωγία, αλλά και την προώθηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Σχεδιασμένο για να προσελκύει κοινό όλων των ηλικιών, το SuperCharge δημιουργήθηκε, σε συνεννόηση με μερικούς από τους κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο, ως μια νέα αγωνιστική ιδέα για την επίδειξη ηλεκτρικών οχημάτων επόμενης γενιάς καθώς και τεχνολογιών αιχμής για τις μπαταρίες.
Η νέα σειρά αγώνων, στοχεύει να αναδείξει την ελκυστικότητα και την αξία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, σε ευρεία μάζα, γι αυτό και οι αγώνες θα γίνονται σε πολυσύχναστα αστικά περιβάλλοντα με βάση τη διασκέδαση, την ενημέρωση, τη δημιουργία ατμόσφαιρας. Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα φεστιβάλ μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της SuperCharge, Ρομπ Αρμστρονγκ, τόνισε ότι έχει σχεδιαστεί προσεκτικά το SuperCharge, λαμβάνοντας υπόψη τις κοινωνικές αλλαγές και τις ανάγκες των εταιρειών αυτοκινήτων, των φίλων του σπορ, αλλά και των χώρων, προκειμένου να δημιουργηθεί μια πραγματικά βιώσιμη και από εμπορικής πλευράς, νέα σειρά αγώνων.
Ταυτόχρονα, ο νέος θεσμός, προσφέρει σαφή τεχνικά και εμπορικά οφέλη για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Η ιδέα θα προσελκύσει νέο κοινό για ηλεκτρικά οχήματα, καθώς και θα δώσει στους κατασκευαστές το περιθώριο να αναπτύξουν, να δοκιμάσουν και να εξελίξουν καινοτομίες τεχνολογίας μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων (συμπεριλαμβανομένων έξυπνων συστημάτων διαχείρισης ενέργειας) και σχετικού λογισμικού σε πραγματικούς αγώνες.
Το SuperCharge βασίζεται σε αυτοκίνητα αναγνωρίσιμα εξωτερικά ως ηλεκτρικά που το κοινό θα μπορεί να αγοράσει για να τα κυκλοφορεί στους απλούς δρόμους. Ωστόσο, τα αγωνιστικά αυτοκίνητα SuperCharge, με το όνομα SC01, θα προσφέρουν εκπληκτική απόδοση. Με παρόμοια επιτάχυνση με ένα αυτοκίνητο της Formula 1, θα υιοθετήσουν ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης στον μπροστινό άξονα και έναν στον πίσω άξονα, δημιουργώντας μέγιστη ισχύ από την μπαταρία έως 500kW (ισοδύναμη με περίπου 670hp), επιταχύνοντας στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα.
Οι ομάδες θα είναι σε θέση να προσαρμόσουν το τυποποιημένο αυτοκίνητο με δύο τρόπους. Το πρώτο είναι το αμάξωμα του αυτοκινήτου, ώστε να υπάρχει μια σαφή οπτική σχέση μεταξύ του εντυπωσιακού αγωνιστικού αυτοκινήτου πίστας και εκείνου που μπορούν ή θα θέλουν να απολαύσουν στο δρόμο. Ο δεύτερος είναι η ανάπτυξη συστήματος τεχνολογίας μπαταριών, η οποία μπορεί να βελτιώσει την υποκείμενη απόδοση της μπαταρίας των ηλεκτροκίνητων EV. Επίσης, το αγωνιστικό αυτοκίνητο SuperCharge θα είναι σχεδιασμένο να χρησιμοποιεί συστήματα γρήγορης φόρτισης στο δρόμο.
Για να διασφαλιστεί ότι οι αγώνες θα είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικοί και διασκεδαστικοί, οι τεχνικοί κανονισμοί είναι τέτοιοι που για να βελτιωθεί η επίδοση στην πίστα εξαρτάται από τις δεξιότητες του οδηγού (βοηθητικά προγράμματα οδήγησης όπως έλεγχος επιτάχυνσης, έλεγχος πρόσφυσης, φρένα), τη μηχανική ρύθμιση (συμπεριλαμβανομένης της ανάρτησης και του διαφορικού) και την ανάπτυξη συστημάτων τεχνολογίας μπαταριών – ισχύς, γεωμετρία μπαταρίας, συστήματα ψύξης και διαχείρισης μπαταριών.
Τώρα, η πίστα SuperTrack θα έχει μήκος 1 χλμ. (ανάλογα με την τοποθεσία), έχει σχεδιαστεί προσεκτικά για το θέαμα και θα μπορεί να προσαρμοστεί για να ταιριάξει σε μια ποικιλία αστικών χώρων από πάρκα, δρόμους ή υπάρχουσες πίστες αγώνων.
Κάθε πίστα αγώνων SuperCharge θα διαθέτει τέσσερα μοναδικά χαρακτηριστικά. Το πρώτο είναι η ράμπα 2,5 μέτρων που θα μπορούσε να εκτινάσσει με άλμα, τα αυτοκίνητα έως και 10 μέτρα σε κάθε γύρο. Το δεύτερο χαρακτηριστικό της πίστας, είναι οι ζώνες χαμηλής πρόσφυσης, που θα επιτρέψουν στα αυτοκίνητα να γλιστρούν, να πλαγιολισσθαίνουν. Κάθε SuperTrack θα διαθέτει επίσης ατσάλινο υπόστεγο, από το οποίο θα πέφτει νερό, προκειμένου να δοκιμάσει την ικανότητα του οδηγού στη μετάβαση στεγνού / βρεγμένου / στεγνού οδοστρώματος, ενώ το τελευταίο χαρακτηριστικό, είναι το SuperLoop, μια επέκταση του γύρου, για μία φορά ανά αγώνα, για τον οδηγό που θα θέλει να κερδίσει ένα πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών του.
Κάθε αγώνας, βασίζεται σε νοκ-άουτ που περιλαμβάνει 16 αυτοκίνητα και οδηγούς, από 8 ομάδες. Οι 15 αγώνες θα έχουν μέγιστη διάρκεια 6 γύρους ο καθένας. Η επιβράβευση της προσπάθειας, έρχεται μέσω ενός συστήματος βαθμολόγησης, για τρεις ξεχωριστούς τίτλους: το πρωτάθλημα ομάδων, το πρωτάθλημα κατασκευαστών και το πρωτάθλημα ανταγωνιστικών οδηγών, με βαθμούς που ανταμείβουν την πρόοδο στη διαδικασία νοκ-άουτ.