«Ταχυδακτυλουργός» Ρικιάρντο στο Μονακό
Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο διαχειρίστηκε άψογα ένα πρόβλημα συγκομιδής ενέργειας της μονάδας ισχύος του από νωρίς στο GP του Μονακό, καθώς και το προβληματικό για όλους θέμα της διαχείρισης των ελαστικών, για να κερδίσει τη δεύτερη φετινή του νίκη σε έξι αγώνες της Formula 1.
Ο Αυστραλός δεν έχασε σε κανένα σημείο του αγώνα την πρώτη θέση, από την οποία εκκίνησε, αλλά φάνηκε εξαιρετικά ευάλωτος όταν το μηχανικό του πρόβλημα τον άφησε με ταχύτητα κατά 12 χλμ./ώρα μικρότερη στην ευθεία.
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ τον πλησίασε στο δευτερόλεπτο, όμως τόσο ο Γερμανός όσο και ο Λιούις Χάμιλτον, πίσω από τη Ferrari, χρειάστηκε να κατεβάσουν το ρυθμό τους για να φτάσουν μέχρι τον τερματισμό με το δεύτερο σετ ελαστικών τους. Και οι τρεις πρώτοι, όπως και ο Ράικονεν, εκκίνησαν με την hypersoft και έβαλαν στο μοναδικό τους πιτ-στοπ την ultrasoft.
Αυτή ήταν μια παράμετρος την οποία ο Ρικιάρντο και η RBR διαχειρίστηκαν καλύτερα, υπερκαλύπτοντας έτσι την υστέρηση ισχύος της μονάδας της Renault. Ενδεικτικό είναι ότι στους τελευταίους γύρους οι Φέτελ και Χάμιλτον έχαναν ραγδαία, άνω των 3 δευτερολέπτων, ρυθμό από τον Ρικιάρντο.
Ακόμα και ο Βάλτερι Μπότας, που ρίσκαρε τοποθετώντας στο μοναδικό του πιτ-στοπ τα supersoft ελαστικά, δεν είχε απάντηση για την εξαιρετικά προσεκτική συμπεριφορά της Red Bull στα τέσσερα ελαστικά της. Ενδεικτικό είναι πως ο Αυστραλός διατήρησε την πρωτοπορία του στο πρώτο πιτ-στοπ με άνεση, παρότι μπήκε δύο γύρους αργότερα από τον Φέτελ.
Για όλο τον αγώνα, οι δύο πρώτοι χωρίζονταν με διαφορά που δεν ξεπερνούσε τα 2 δευτερόλεπτα, και οι πέντε πρώτοι με διαφορά σταθερά στα 7 δευτ. Παρότι, όμως, όλοι ήταν κοντά, ο καθένας τους έκανε αγώνα συντήρησης – ειδικά ο Χάμιλτον, που μπήκε νωρίτερα από όλους στα πιτς, και τοποθέτησε ελαστικά που ήδη είχαν χρησιμοποιηθεί για δέκα γύρους.
Στο τέλος αυτό άλλαξε, αλλά προς το χειρότερο, καθώς ο Ρικιάρντο κρατούσε τη συγκρότηση κάθε παραμέτρου του μονοθεσίου του, με ιδιαίτερη μαεστρία, ενώ οι Φέτελ και Χάμιλτον έχαναν τον έλεγχο των ελαστικών.
«Ο Ντάνιελ είχε τις απαντήσεις κάθε στιγμή» είπε χαρακτηριστικά ο Φέτελ. «Εγώ έτρωγα τα ελαστικά πολύ γρήγορα, δεν είχα τόση σιγουριά με τα ελαστικά σήμερα». Ο Ρικιάρντο, από την πλευρά του, είπε: «Δύο χρόνια μετά, η εξιλέωση έφτασε για μένα. Είχαμε προβλήματα, και πολλά να αντιμετωπίσουμε στον αγώνα. Ένιωσα να χάνω ισχύ και πίστεψα ότι ο αγώνας είχε τελειώσει για μένα».
Πίσω τους, οι Φινλανδοί Κίμι Ράικονεν και Βάλτερι Μπότας είχαν τη δική τους, απομονωμένη, μάχη, την οποία κέρδισε ο οδηγός της Ferrari κλείνοντας κάθε πόρτα στον Μπότας, που είχε ταχύτερα ελαστικά, σε ένα έτσι κι αλλιώς στενό σιρκουί.
Την πρώτη εξάδα έκλεισε ο Εστεμπάν Οκόν, καθώς η Force India ήταν η τέταρτη δύναμη στο Μονακό, σε αντίθεση με τη McLaren που όδευε για την 7η θέση πριν εγκαταλείψει ο Φερνάντο Αλόνσο με πρόβλημα στο κιβώτιο.
Πίσω από τον Οκόν, οι Πιέρ Γκασλύ και Νίκο Χούλκενμπεργκ είδαν να αποδίδει το ρίσκο τους να αλλάξουν πολύ αργά στον αγώνα την ultrasoft γόμα με την οποία εκκίνησαν. Τους ακολούθησε στην 9η θέση ο Μαξ Φερστάπεν, που ανελισσόταν προσεκτικά από την τελευταία θέση που εκκίνησε εξαιτίας της ζημιάς του μονοθεσίου του στο ατύχημά του το πρωί του Σαββάτου.
Το μοναδικό συμβάν του αγώνα, τέλος, ήταν η πρόσκρουση της Sauber του Σαρλ Λεκλέρκ στο πίσω μέρος της Toro Rosso του Μπρέντον Χάρτλεϊ στην έξοδο του τούνελ, όταν ο πρώτος έμεινε χωρίς φρένα σ’ ένα από τα ταχύτερα σημεία της πίστας.
ΠΗΓΗ: www.sport24.gr
GP ΜΟΝΑΚΟ 2018
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ