Τέσσερις εταιρείες εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το ΘΡΙΑΣΙΟ 2

Με την κατάθεση των φακέλλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος, ολοκληρώθηκε σήμερα η πρώτη φάση του διαγωνισμού για το εμπορευματικό κέντρο ΘΡΙΑΣΙΟ 2, που είναι κατ’ ουσίαν μετά το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, το μεγαλύτερο ακίνητο.

Στην προκήρυξη για τη “Σύμβαση παραχώρησης για τη λειτουργία, συντήρηση, εκμετάλλευση, ολοκλήρωση μελετών και κατασκευής έργων, και προμήθειας εξοπλισμού, του Ε.Σ.Σ.Σ.ΔΙ. Θριασίου Πεδίου”, τέσσερις εταιρείες εκδήλωσαν ενδιαφέρον κι αυτές είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (με τη Sarmed), η Goldair, η κινεζική Pearl της Cosco και η εταιρεία Damco του ομίλου Κοπελούζου.

Φορέας Υλοποίησης είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και πιο συγκεκριμένα η Γενική Γραμματεία Υποδομών – Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών – Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης.

Αφού εξεταστούν τα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον, θα αξιολογηθούν και θα προχωρήσει η δεύτερη φάση του έργου με τις δεσμευτικές προσφορές που θα περιλαμβάνουν τα τεχνικά έργα και βέβαια το οικονομικό μέρος. Κατά την αξιολόγηση, σημαντικό ρόλο θα παίξει και το ποσοστό που θα δοθεί στον ΟΣΕ, αλλά και τα τεχνικά έργα που θα κατασκευαστούν.

Η παραχώρηση θα έχει διάρκεια 25 χρόνια (300 μήνες), μαζί με την περίοδο των επενδύσεων. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ακίνητο, με εμβαδον 1.758.240 τ.μ., έχει έτοιμες τις σιδηροδρομικές γραμμές με ηλεκτροκίνηση, αποθήκες και διοικητικά κτίρια, με αποτέλεσμα οι όποιες περαιτέρω επενδύσεις που θα γίνουν, να μην ξεπερνούν τα 25 εκατ. Οταν ολοκληρωθεί, αναμένεται να γίνει το μεγαλύτερο διαμετακομιστικό κέντρο της νοτιοανατολικής Ευρώπης

Μαζί με το ΘΡΙΑΣΙΟ 1, το οποίο έχει κυρωθεί από τη Βουλή και θα υλοποιηθεί από την εταιρεία Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο ΑΕ (ΘΕΚ ΑΕ) συμφερόντων ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και Goldair, που θα κοστίσει περίπου 200 εκατ. ευρώ, σε έκταση 588 στρεμμάτων και με παραχώρηση για 60 χρόνια, θα αλλάξουν ριζικά το εμπορευματικό μεταφορικό έργο της χώρας μας και σε διεθνές επίπεδο, αφού θα μεταφέρονται σιδηροδρομικώς εμπορεύματα σε πολλές χώρες.

Το έργο περιλαμβάνει μεταφόρτωση συνδυασμένων μεταφορών, εξυπηρέτηση Ε/Κ, μεταφόρτωση φορτίου βαγονιών, μεταφόρτωση γενικού φορτίου, οχημάτων και υγρών, υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών και τελωνείου, συντήρηση υποδομών του Ε.Σ.Σ.Σ.ΔΙ., πέραν των σιδηροδρομικών, εποπτεία Ε.Σ.Σ.Σ.ΔΙ. Θριασίου·καθώς και φύλαξη Ε.Σ.Σ.Σ.ΔΙ. Θριασίου.