Το αεροδρόμιο του μέλλοντος από τη Fraport Greece

Δημήτρης Μπαλής

 

Εντυπωσιακή είναι η παρουσία της Fraport Greece στην 88η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης κι αυτό συνδυάζεται με το γεγονός της Γερμανίας ως τιμώμενης χώρας.

Στο περίπτερό της η εταιρείας παρουσιάζει σειρά από καινοτόμες τεχνολογίες, που εφαρμόζονται ή δοκιμάζονται πιλοτικά στα αεροδρόμια υπό τη διαχείριση της Fraport Greece.

Το πιο χαρακτηριστικό είναι το αεροδρόμιο του μέλλοντος, μέσω του οποίου η εταιρεία φιλοδοξεί να επαναπροσδιορίσει την εμπειρία του επιβάτη, προσφέροντας σύγχρονες ψηφιακές υπηρεσίες, όπως self-baggage drop off, self-boarding, καθώς και ένα πρωτοποριακό ρομπότ εξυπηρέτησης για την καθοδήγηση των επιβατών μέσα στους χώρους του αεροδρομίου και την παροχή προσωποποιημένων πληροφοριών.

Αναφορικά δε με την υπηρεσία self-boarding, ήδη πραγματοποιούνται δοκιμές με τη χρήση βιομετρικών, ενώ παράλληλα αναπτύσσονται εξατομικευμένες εφαρμογές για την έξυπνη λειτουργία των αεροδρομίων, όπως αυτή του εντοπισμού «ξένων» αντικείμενων στην πίστα με τη χρήση drones.

Ανάμεσα στις καινοτομίες που παρουσιάζει η εταιρεία, ξεχωρίζει το MANiBOT, ένα από τα χρηματοδοτούμενα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο οποίο συμμετέχει η Fraport Greece, που αφορά στη δημιουργία ενός αυτόνομου ρομπότ, το οποίο θα βοηθά στη διαχείριση των αποσκευών, σε συνεργασία με τα στελέχη επίγειας υποστήριξης.

Όλες αυτές οι τεχνολογίες, όχι μόνο βελτιώνουν την άνεση και την ταχύτητα των υπηρεσιών για τους επιβάτες, αλλά συμβάλλουν και στη βιώσιμη ανάπτυξη των αεροδρομίων, με ιδιαίτερη έμφαση στην ενεργειακή αποδοτικότητα και τον σεβασμό προς το περιβάλλον.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το περίπτερο της Fraport Greece επισκέφθηκαν, πέραν του πολυπληθούς κοινού, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, συνοδευόμενος από τον Αντικαγκελάριο της Γερμανίας και Ομοσπονδιακό Υπουργό Οικονομικών Υποθέσεων και Κλιματικής Δράσης, Robert Habeck, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Δημήτρης Κουρέτας καθώς και πολλοί υπουργοί και υφυπουργοί.

Τις νέες τεχνολογίες μέσα από τη διαδραστική διαδρομή παρουσίασε ο John Theophilos, διευθυντής Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών της εταιρείας, ενώ ο γενικός διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, Γιώργος Βήλος, ενημέρωσε για την πορεία της επιβατικής κίνησης το 2024, για την εξέλιξη του αεροδρομίου «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη, καθώς και για την πορεία της εταιρείας, οδεύοντας στη συμπλήρωση 8 χρόνων παρουσίας στην Ελλάδα.

Από την αρχή της δραστηριότητάς της, η εταιρεία έχει επενδύσει περισσότερα από 500 εκατομμύρια ευρώ για την αναβάθμιση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, έχοντας δημιουργήσει περισσότερες από 900 άμεσες θέσεις εργασίας, ενώ πάνω από 16.000 άνθρωποι απασχολούνται συνολικά στην αεροδρομιακή κοινότητα, που έχει δημιουργηθεί από αυτήν.

Επιπλέον, από το 2017, η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια υπό τη διαχείριση της Fraport Greece, έχει ξεπεράσει τα 206 εκατ. επιβάτες, ενώ έχουν πραγματοποιηθεί συνολικά περισσότερες από 1,7 εκατ. πτήσεις. Το 78% της συνολικής επιβατικής κίνησης αφορά διεθνείς πτήσεις, ενώ η εταιρεία προσφέρει συνδέσεις σε 42 χώρες και έχει προσελκύσει 64 νέες συνδέσεις με 56 αεροπορικές εταιρείες.

Ο Alexander Zinell, CEO της Fraport Greece, δήλωσε: «Η Fraport Greece δίνει δυναμικό παρών στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, παρουσιάζοντας το όραμά της για τα αεροδρόμια του μέλλοντος. Ήδη, αυτά τα σχεδόν 8 χρόνια, έχουμε επιτύχει πολλά και πραγματικά ανυπομονούμε για τα επόμενα δημιουργικά χρόνια. Η αυξανόμενη τουριστική κίνηση στην Ελλάδα, σε συνδυασμό με τη διαρκώς ανοδική πορεία της εταιρείας, μας γεμίζουν αισιοδοξία για το αύριο. Δηλώνουμε επίσης έτοιμοι να συνεισφέρουμε στη συζήτηση όπως και στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων της ιδιαίτερα αυξημένης ζήτησης της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού, με λύσεις που προάγουν την ισορροπία μεταξύ τουριστικής ανάπτυξης και βιωσιμότητας των τοπικών, κυρίως, κοινωνιών. Με γνώμονα τον άνθρωπο και το περιβάλλον, επιδιώκουμε να συνεισφέρουμε στη δημιουργία ενός βιώσιμου τουριστικού προϊόντος, που θα διασφαλίζει την αρμονία ανάμεσα στην τουριστική βιομηχανία και τις ανάγκες των περιοχών που εξυπηρετούμε».