Ένα από τα πλέον δύσκολα εγχειρήματα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ήταν να βρει λύση για τη βιωσιμότητα των Ναυπηγείων Ελευσίνας.
Το καθεστώς που επικρατεί εδώ και τρεις κυβερνήσεις, έχει φέρει σε τέλμα ένα μεγάλο κομμάτι της εθνικής παραγωγής, έχουν συσσωρευτεί χρέη προς δημόσιο και τράπεζες, αλλά και προς τους εργαζόμενους, που ανέρχονται σε περίπου 600.
Η σημερινή κυβέρνηση, έχει δείξει τις προθέσεις να κλείσει το θέμα με τη σημερινή διοίκηση της ΟΝΕΧ του Πάνου Ξενοκώστα, και μολονότι πέρασε πολύς καιρός, έφερε σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο, για το οποίο έχω αναφερθεί συγκεκριμένα.
Η διαβούλευση ολοκληρώθηκε και σήμερα Τετάρτη 27 Ιουλίου ξεκίνησε η συζήτησή του στη Βουλή, με σκοπό να ψηφιστεί τον Σεπτέμβριο.
Το νομοσχέδιο, επί του οποίου υπάρχουν παρατηρήσεις, κυρίως ως προς την εξασφάλιση των δεδουλευμένων των εργαζομένων, κάτι που είχε θέσει εξαρχής ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αδωνις Γεωργιάδης, θα επιχειρήσει, εφόσον γίνει νόμος, να επανεκκινήσει, ουσιαστικά, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.
Το νομοσχέδιο με τίτλο «Εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και άλλες διατάξεις αναπτυξιακού χαρακτήρα», επιδιώκει την παροχή εξουσιοδότησης στον υπουργό Ανάπτυξης & Επενδύσεων για την ενιαία συμμετοχή του δημοσίου ως πιστωτή στην επιχειρούμενη εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας.
Με τη νομοθετική πρωτοβουλία διασφαλίζεται η άμεση και ενιαία συμμετοχή του δημοσίου στην διαδικασία εξυγίανσης του δεύτερου μεγαλύτερου Ναυπηγείου της χώρας, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την προσέλκυση σημαντικών επενδυτικών κεφαλαίων.
Το Υπουργείο θεωρεί ότι διασφαλίζεται και η καταβολή των οφειλόμενων αποδοχών και αποζημιώσεων στους εργαζόμενους, οι θέσεις εργασίας των οποίων και η βιώσιμη επανεκκίνηση της λειτουργίας των Ναυπηγείων.
Σύμφωνα με το Υπουργείο, αναμένονται σημαντικά οφέλη σε πολλά επίπεδα: