Υπογράφηκε η σύμβαση του σιδηροδρομικού έργου Ροδοδάφνη – Ρίο

Κατά την περιοδεία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Αχαϊα, και υπό την παρουσία του, όπως και του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Γιώργου Κααραγιάννη αλλά και του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστου Βίνη, υπεγράφη σήμερα στην είσοδο της σήραγγας Παναγοπούλα στην Αχαΐα, η σύμβαση για την κατασκευή του σιδηροδρομικού έργου στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο.

Το τμήμα αποτελεί σρόσημο στην πορεία προς την ολοκλήρωση κρίσιμων έργων αναβάθμισης του κεντρικού σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.

Ανάδοχος του έργου είναι η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – Μυτιληναίος Α.Ε.. Το κόστος του έργου ανέρχεται στα 129,5 εκατ. ευρώ, ενώ οι εργασίες αναμένεται να διαρκέσουν 36 μήνες.

Για το έργο έχει εξασφαλιστεί συγχρηματοδότηση από κονδύλια της  Ευρωπαϊκής Ένωσης,  από το ΕΣΠΑ 2014-2020,  στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος  «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ).

Η κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής και η εγκατάσταση σύγχρονων σιδηροδρομικών συστημάτων ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης με ETCS στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο που προβλέπει το έργο, αναβαθμίζει την ασφάλεια, τη μεταφορική ικανότητα του δικτύου και την καλύτερη εξυπηρέτηση και άνεση του επιβατικού κοινού.

Συγκαταλέγεται στα έργα συνολικού προϋπολογισμού 515,3 εκατ. €, τα οποία έχουν ως τελικό στόχο τον εκσυγχρονισμό και την αναμόρφωση συνολικά του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου.

Συγκεκριμένα, το αντικείμενο του έργου αφορά σε κατασκευή:

  • 28,8 χλμ διπλής σιδηροδρομικής επιδομής
  • 4 σιδηροδρομικών στάσεων (Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Άγιος Βασίλειος)
  • 3 σιδηροδρομικών σταθμών (Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα και Ρίο)
  • ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων εντός της σήραγγας Παναγοπούλας,
  • συστήματος αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1.
  • συστήματος ηλεκτροκίνησης
  • συστήματος τηλεπικοινωνιών.