Οδηγούμε το Peugeot 208 με κινητήρα 1.2 Puretech 100 ίππων
Δημήτρης Μπαλής
Από την πρώτη φορά που οδήγησα το 208, αν θυμάμαι καλά στην Πορτογαλία πριν από αρκετά χρόνια, έχω στη μνήμη μου αυτό το θαυμάσιο σχεδιαστικό αποτέλεσμα που δημιούργησε και αίσθηση στον χώρο της αυτοκίνησης.
Εξελισσόμενο στην πορεία, το 208 της Peugeot απέκτησε περισσότερα χαρακτηριστικά, κυρίως ψηφιακού εξοπλισμού, έφερε μικροαλλαγές στην εμφάνιση και διατήρησε το ίδιο υψηλό επίπεδο οδηγικής ευχαρίστησης.
Το 208 που οδήγησα μου φρεσκάρισε πολλά στη μνήμη μου. Η μπροστινή του εικόνα με τους όνυχες για LED φώτα ημέρας, την περίτεχνη μάσκα και το σπορτίφ μαύρο σπόιλερ στον προφυλακτήρα σε κάνουν να θέλεις να το περιεργαστείς περισσότερο.
Οι περίτεχνες ζάντες, τα ελαφρώς σκούρα πίσω παράθυρα, το μαύρο φινίρισμα στην πίσω πόρτα με το ολόγραμμα Peugeot, η μαύρη αεροτομή και ο μαύρος προφυλακτήρας στο τελείωμά του με χαρακτήρα διαχύτη, δημιουργούν ένα αξιοπρόσεκτο σύνολο που σε προϊδεάζει για τα ενδότερα.
Εκεί που η καμπίνα διατηρεί τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα με το χαρακτηριστικό i-Cocpit της Peugeot που συνδυάζει το σπορ τιμόνι με επίπεδες τις δύο πλευρές, τον λεπτό και πλατύ πίνακα οργάνων, τα χειριστήρια τύπου πλήκτρων πιάνου και την οθόνη αφής του συστήματος ενημέρωσης / ψυχαγωγίας.
Η απομίμηση ανθρακονήματος στο ταμπλό και στις πόρτες σε κάνει να νομίζεις ότι οδηγείς GT και τα καλής κατασκευής καθίσματα σε κρατούν στη θέση σου.
Με κινητήρα βενζίνης, τρικύλινδρο 1.2 Puretech και απόδοση 100 ίππους, χωρίς κάποια υβριδική τεχνολογία να συνεπικουρεί το μοτέρ, συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων, σχετικά ψηλά τοποθετημένο.
Σπιρτόζικο όσο πρέπει και με καλές αλλαγές στο κιβώτιο, μπορείς να οδηγήσεις κατά το δοκούν χρησιμοποιώντας τις διαφορετικές ρυθμίσεις του Drive Mode, πιο ήπια ή πιο σπορτίφ.
Πίσω θα βολευτεί και τρίτος επιβάτης κανονικού αναστήματος, υπάρχουν ποτηροθήκες στη βάση της κονσόλας και επαρκής χώρος αποσκευών, αλλά όχι για 5 άτομα.
Το απίθανο σύστημα διεύθυνσης σε συναρπάζει με την αμεσότητά του και το πόσο «κόβει» στα κλειστά σημεία. Ευχαριστιέσαι περισσότερο όταν το τσιμπάς λίγο στο γκάζι και ειδικά στα στροφιλίκια συμπεριφέρεται θαυμάσια.
Το Peugeot 208 με αυτόν τον κινητήρα και με αρκετά πλούσιο εξοπλισμό, διατηρεί την εικόνα ενός από τα πιο καλοπουλημένα αυτοκίνητα και όχι άδικα.