Δημήτρης Μπαλής
Η νέα Porsche Macan με κίνηση στους πίσω τροχούς είναι άμεσα διαθέσιμη ως το νέο εισαγωγικό μοντέλο στη σειρά αμιγώς ηλεκτρικών SUV της Porsche.
Είναι εξαιρετικά αποδοτική, προσφέροντας συνδυασμένη αυτονομία που φτάνει τα 641 χιλιόμετρα.
Η Macan αντλεί την ενέργειά της από μια μπαταρία υψηλής τάσης με χωρητικότητα 100 kWh. Η απόδοση παρέχεται αποκλειστικά από τον κινητήρα του πίσω άξονα που χρησιμοποιείται στη Macan 4, με διάμετρο 210 χλστ., ενεργό μήκος 200 χλστ. και ισχύ 340 ίππων (250 kW). Σε συνδυασμό με το σύστημα Launch Control, η Macan παράγει έως και 360 ίππους (265 kW), ενώ η μέγιστη ροπή της αγγίζει τα 563 Nm. Η Macan επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα και η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 220 χλμ./ώρα. Χωρίς τετρακίνηση είναι 110 κιλά ελαφρύτερη από την Macan 4. Επομένως απαιτεί λιγότερη ηλεκτρική ενέργεια και διαθέτει αυτονομία που φτάνει τα 641 χιλιόμετρα.
Παράλληλα, η νέα Macan 4S έρχεται να καλύψει το κενό μεταξύ της Macan 4 και της Macan Turbo. Είναι εξοπλισμένη με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Porsche Traction Management (ePTM), το οποίο κατανέμει την ισχύ μετάδοσης κίνησης μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα περίπου πέντε φορές γρηγορότερα σε σχέση με ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης.
Η Macan 4S διαθέτει έναν νέο κινητήρα στον πίσω άξονα και έναν ισχυρό αναστροφέα παλμών SiC 600 Α. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει διάμετρο 230 χλστ. και ενεργό μήκος 150 χλστ. Μαζί με τον κινητήρα του μπροστινού άξονα που χρησιμοποιείται επίσης στην Macan 4 και την Turbo, αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια απόδοση συστήματος 448 ίππων (330 kW) με ένα μικρής διάρκειας overboost φτάνει τους 516 ίππους (380 kW). Με το σύστημα Launch Control, η μέγιστη ροπή φτάνει 820 Nm. Με το σύστημα Launch Control, η Macan 4S επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 4,1 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 240 χλμ./ώρα. Έχει συνδυασμένη αυτονομία που φτάνει τα 606 χιλιόμετρα. Η Macan 4S διαθέτει το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου απόσβεσης Porsche Active Suspension Management (PASM) στον βασικό της εξοπλισμό. Η προσαρμοζόμενη αερανάρτηση με σύστημα διατήρησης κλίσεων και ρύθμιση ύψους, το σύστημα κατανομής ροπής Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) και το σύστημα τετραδιεύθυνσης επιτρέπουν την περαιτέρω βελτιστοποίηση του πλαισίου για αυξημένες επιδόσεις και άνεση.
Για όλα τα μοντέλα Macan, διατίθεται πλέον ένα νέο εξωτερικό γκρίζο χρώμα που ονομάζεται Slate Grey Neo. Στην γκάμα των τροχών έχουν προστεθεί οι τροχοί 20 ιντσών της Macan S. Για όλα τα μοντέλα, διατίθεται επίσης προαιρετικά ένα νέο πακέτο σχεδίασης off-road που βελτιώνει περαιτέρω την καθημερινή χρηστικότητα της Macan.
Με την ηλεκτρική έκδοση της Macan, η Porsche εισήγαγε ένα εντελώς νέο σύστημα ενδείξεων και χειριστηρίων στο επιτυχημένο της μοντέλο SUV. Το Porsche Driver Experience προσφέρει έναν συνδυασμό ψηφιακών και αναλογικών στοιχείων. Αυτά περιλαμβάνουν έναν πίνακα οργάνων με κυρτή οθόνη 12,6 ιντσών, μια οθόνη συνοδηγού 10,9 ιντσών, ένα σύστημα head-up display με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας και ατμοσφαιρικό φωτισμό. Για άλλη μια φορά, η Porsche αναβάθμισε πλήρως τη σχεδίαση των οθονών για όλα τα μοντέλα Macan. Πλέον περιλαμβάνει ένα κινούμενο γραφικό υποδοχής του οδηγού, ενημερωμένη υπερσύγχρονη εμφάνιση και τη νέα εφαρμογή Themes που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να προσαρμόσει το χρώμα υποβάθρου των οθονών και τον ατμοσφαιρικό φωτισμό, ώστε να ταιριάζει με το εξωτερικό χρώμα, με δώδεκα διαθέσιμα χρώματα.