Volvo EX30 exterior

Δυναμιτίζει τον ανταγωνισμό το μικρό ηλεκτρικό Volvo EX30

Δημήτρης Μπαλής

Η τάση είναι SUV και όταν συνδυάζεται με συμπαγή αμαξώματα πόλης, ακόμα καλύτερα.

Η Volvo που γνωρίζαμε από τα παλιά, με τα μεγάλα αμαξώματα, έκανε στροφή τις τελευταίες δύο δεκαετίες σε μικρότερα και κατέβασε κατά πολύ το ηλικιακό της κοινό.

Τώρα, πλέον, απευθύνεται και σε νεότερους σε ηλικία πελάτες και το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo EX30 είναι ένα μοντέλο γι αυτούς.

Ένα μικρό, premium SUV με τιμή που ξεκινά από 37.572 ευρώ στην Ελλάδα, που διακρίνεται από το μακρύ μεταξόνιο, τους μεγάλους τροχούς και τους ισομήκεις προβόλους.

Προσφέρεται, δε με δύο ειδών μπαταρίες, ανάλογα τη χρήση που επιθυμεί κάποιος. Η μια επιλογή είναι με έναν ηλεκτροκινητήρα με μπαταρία LFP (τεχνολογία φωσφορικού σιδήρου λιθίου), που είναι περισσότερο αποδοτική από πλευράς κόστους και απαιτεί λιγότερους πόρους για την παραγωγή της.

Η δεύτερη επιλογή είναι η έκδοση Single Motor Extended Range του EX30, με μπαταρία NMC για εκτεταμένη αυτονομία. Η μπαταρία NMC χρησιμοποιεί λίθιο, νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο και παράγει την ενέργειά της πιο αποδοτικά σε σχέση με την μπαταρία LFP. Η έκδοση του EX30 με έναν κινητήρα και εκτεταμένη αυτονομία παρέχει αυτονομία έως και 480 χλμ.

Αυτή η μπαταρία συνδυάζεται στην έκδοση Twin Motor Performance και με έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα. Η τετρακίνητη έκδοση του EX30 αποδίδει 315 kW (428 ίππους) και προσφέρει επιτάχυνση 3,6 δευτερόλεπτα στα 0-100 χλμ./ώρα. Με όρους επιτάχυνσης, είναι το πιο γρήγορο αυτοκίνητο που παρουσιάσαμε ποτέ! Η έκδοση Twin Motor με εκτεταμένη αυτονομία έχει ικανότητα φόρτισης έως και 153 kW. Η αντίστοιχη τιμή για την έκδοση με τη στάνταρ αυτονομία είναι 134 kW. Αυτό σημαίνει ότι η φόρτιση της μπαταρίας από το 10% έως το 80% γίνεται σε κάτι περισσότερο από 25 λεπτά. Μέσω της κεντρικής οθόνης του αυτοκινήτου και της σχετικής εφαρμογής, ο οδηγός μπορεί να ορίσει την ένταση του ρεύματος, το μέγιστο επίπεδο φόρτισης και την ώρα που θέλει να ξεκινήσει η φόρτιση.

Το EX30 φέρει υψηλό βασικό εξοπλισμό συστημάτων ασφάλειας, όπως μία ειδική λειτουργία ασφαλείας για δίκυκλα, η οποία βοηθά στην πρόληψη των αποκαλούμενων «ατυχημάτων πόρτας» (dooring accidents), προειδοποιώντας όταν πρόκειται να ανοίξει κάποιος την πόρτα ότι διέρχεται ποδηλάτης, οδηγός σκούτερ ή πεζός.

Volvo EX30 interior

Μιλώντας για τεχνολογία αιχμής, το Volvo EX30 είναι το πρώτο αυτοκίνητο της μάρκας που περιλαμβάνει μια νέα γενιά του δημοφιλούς Park Pilot Assist. Μπορεί να χειριστεί μόνο του χώρους στάθμευσης κάθε τύπου, σε παράλληλη, καμπυλωτή, κάθετη και διαγώνια («ψαροκόκαλο») διάταξη, καθιστώντας πανεύκολη τη στάθμευση σε περιορισμένους χώρους.

Το EX30 θα διατίθεται επίσης με τεχνολογία ψηφιακού κλειδιού, ώστε να είναι πρακτικό και εύκολο να το μοιραστεί ο οδηγός με άλλους. Βασισμένη στα προηγμένα πρότυπα του κλάδου, UWB και CCC, η τεχνολογία μας θα είναι συμβατή με μία ευρεία σειρά από τηλέφωνα, διαφόρων εταιρειών και μοντέλων.

Η ειδική εφαρμογή του αυτοκινήτου περιλαμβάνει όλες τις υπηρεσίες που σχετίζονται με αυτό, από τη φόρτιση έως την εύρεση του αυτοκινήτου σας σε ένα μεγάλο χώρο στάθμευσης, το κλείδωμα και τη θέρμανσή του σε μια κρύα χειμωνιάτικη μέρα. Το EX30 είναι επίσης έτοιμο για τη λήψη ασύρματων (over the air) ενημερώσεων λογισμικού που θα το κάνουν καλύτερο με την πάροδο του χρόνου.

Από τον 2024 το EX30 θα είναι επίσης διαθέσιμο σε έκδοση Cross Country, που θα έχει μεγαλύτερη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, μαύρους τροχούς 19 ιντσών και, προαιρετικά, τροχούς 18 ιντσών με ειδικά λάστιχα,  ποδιές προστασίας εμπρός, πίσω και στις πλευρές του, ειδικά μαύρα τμήματα στον εμπρός προφυλακτήρα και την πόρτα του χώρου αποσκευών, καθώς και το λογότυπο Cross Country με τη μικρή σουηδική σημαία στο καπό.