Ένα Mokka να το πιεις στο ποτήρι…

Αφού εδώ και μήνες η Opel μας είχε στο… περίμενε για την πλήρη αποκάλυψη του νέου Mokka, παρουσιάζοντας ανά τακτά χρονικά διαστήματα καμουφλαρισμένο το αμάξωμα και δίνοντας λιγοστές -κάθε φορά- πληροφορίες, ακολουθώντας μια τακτική παρατεταμένης δημοσιότητας, τελικά σήμερα, έκανε την εμφάνισή του το ολοκαίνουργιο μοντέλο, διαδικτυακώς.

Μάλιστα, η Opel αποκάλυψε ναι μεν το νέο μοντέλο, αλλά με χρώματα και τεχνικά χαρακτηριστικά της ηλεκτρικής έκδοσης, ενώ σύντομα πρόκειται να ακολουθήσουν αποκαλύψεις για τα μοτέρ εσωτερικής καύσης, βενζίνης και πετρελαίου.

Η γεύση που αφήνει το νέο Mokka, είναι σαν αυτή την υπέροχη γεύση καφέ, που αφήνει η μόκα σε οτιδήποτε παρασκευάζεις και τη χρησιμοποιείς. Ευωδιαστό, το νέο μοντέλο, αποπνέει ένα άρωμα φρεσκάδας και σύγχρονης αισθητικής.

Η δεύτερη γενιά του συμπαγούς SUV της μάρκας με τον κεραυνό, βασίζεται σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα που χρησιμοποιεί και το Corsa, με αρθρωτό σύστημα, που επιτρέπει τη διάταξη τόσο με κινητήρες εσωτερικής καύσης, όσο και με τοποθέτηση μπαταρίας, για την ηλεκτρική έκδοση.

Παράλληλα, η νέα πλατφόρμα κάνει το Mokka έως 120 κιλά πιο ελαφρύ από το προηγούμενο, κάτι που συνεισφέρει στην αεροδυναμική και στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου ή ενέργειας στο ηλεκτρικό, ενώ αύξησε κατά 30% την ακαμψία του αμαξώματος, στην ηλεκτρική έκδοση με την μπαταρία στο πάτωμα, καθιστώντας το ακόμα πιο στιβαρό.

Κι όλα αυτά, έχοντας ένα αμάξωμα όντας 12,5 ολόκληρα εκατοστά μικρότερο σε μήκος από πριν, κι αυτό διότι μίκρυναν οι πρόβολοι κατά 6,1 εκ. μπροστά και κατά 6,6 εκ. πίσω, αναδεικνύοντας πιο σφικτές αναλογίες. Με μήκος 4,15 μ., και με επιπλέον 1 εκ. σε πλάτος από το προηγούμενο, διαθέτει ελαφρώς μακρύτερο μεταξόνιο (+2 χλστ.), όμως χωρά πέντε επιβάτες με παρόμοια χωρητικότητα στο πορτ-μπαγκάζ (350 λίτρα).

Πέρα από τις διαστάσεις, το νέο Mokka υιοθετεί για πρώτη φορά τη νέα μπροστινή όψη της μάρκας. Το Opel Vizor είναι μία κομψή μάσκα που εκτείνεται σε όλο το εμπρός τμήμα, κάτω από το καπό και πλαισιώνει οριζόντια στοιχεία της μάρκας, όπως η τελευταία γενιά προβολέων IntelliLux LED matrix και τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας LED σε σχήμα φτερού, ενώ το θρυλικό σήμα Opel Blitz, κυριαρχεί στο κέντρο. Δύο ακόμα στοιχεία της εμφάνισης, είναι οι τροχοί 18 ιντσών και το όνομα Mokka, στο κάτω μέρος της πίσω πόρτας.

Κι ακόμη, επειδή είναι της μόδας η διχρωμία στο αμάξωμα, η Opel επέκτεινε τη διχρωμία πέρα από τις κολόνες και την οροφή, και στο καπό, τουλάχιστον στην ηλεκτρική έκδοση που βλέπουμε, διχρωμία που «δένει» οπτικά με τα περιμετρικά προστατευτικά.

 

 

 

 

Στην καμπίνα, ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας είναι ευδιάκριτος, με ελαφρώς κεκλιμένο ταμπλό προς τον οδηγό. Όμως, αυτό που κάνει μπαμ, είναι το πλήρως ψηφιακό κόκπιτ επόμενης γενιάς, Opel Pure Panel. Ο πίνακας οργάνων εκτείνεται σε οριζόντια διάταξη και ενσωματώνει δύο διευρυμένες οθόνες, 12 ιντσών μπροστά από τον οδηγό και την άλλη 10 ιντσών, αφής, που προσφέρει τις τελευταίες τεχνολογίες και τις σημαντικότερες πληροφορίες για τον οδηγό. Λιτή, γενικά, η διάταξη, με επίπεδη κεντρική κονσόλα, διακόπτες αντί λεβιέ (στην ηλεκτρική έκδοση) για την επιλογή των σχέσεων, μεγάλο αποθηκευτικό χώρο και διακόπτη Drive Mode, πάντα στην ηλεκτρική έκδοση, με επιλογές Normal, Eco και Sport.

Μολονότι τα καθίσματα δεν θα βλέπουμε, η Opel αναφέρει ότι είναι εργονομικά και ρυθμιζόμενα ατομικά προς έξι κατευθύνσεις, θα προσφέρονται και με επένδυση σπορ Alcantara ή δέρμα και θερμαινόμενα, με διάτρητη επιφάνεια και λειτουργία μασάζ για τον οδηγό.

Σε επίπεδο ψυχαγωγίας / ενημέρωσης, τα smartphones τοποθετούνται σε ειδικό χώρο της κεντρικής κονσόλας και αν είναι συμβατά, επαναφορτίζονται επαγωγικά. Στο νέο Mokka θα διατίθεται τα συστήματα Multimedia Radio και Multimedia Navi με έγχρωμη οθόνη αφής 7” και το κορυφαίο σύστημα Multimedia Navi Pro με έγχρωμη οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης 10”, ενώ τα συμβατά με Apple CarPlay και Android Auto συστήματα πολυμέσων διαθέτουν ενσωματωμένο φωνητικό έλεγχο. Παράλληλα, προσφέρεται και η υπηρεσία OpelConnect LIVE navigation, με ενημέρωση κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, άμεση σύνδεση με οδική βοήθεια και υπηρεσία eCall, έκτακτης ανάγκης, που λειτουργεί αυτόματα εάν ενεργοποιηθούν οι αερόσακοι ή οι προεντατήρες ζωνών ασφαλείας σε ένα ατύχημα.

Κι επειδή αναφέρθηκα σε τεχνολογία, στον τομέα της ασφάλειας και της υποστήριξης του οδηγού, διαθέτει προηγμένα συστήματα όπως το ACC (Advanced Cruise Control) με λειτουργία stop & go που βοηθά τον οδηγό να αντιμετωπίζει χωρίς άγχος το μποτιλιάρισμα, το Active Lane Positioning που το διατηρεί αυτόματα στο κέντρο της λωρίδας, η αναγνώριση οδικών σημάτων (traffic sign recognition) και η πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών.

Τώρα, όσον αφορά τους κινητήρες δεν ανακοινώθηκε κάτι, παρά μόνον η ηλεκτρική έκδοση. Εικάζουμε ότι θα εφοδιάζεται με κινητήρες βενζίνης 1.2 lt turbo 100 και 130 ίππων, αλλά και με πετρελαίου 1.5 lt – 102 hp. Θα τα πληροφορηθούμε εν καιρώ.

Πάντως, αυτό που γνωρίζουμε τώρα, είναι η ηλεκτρική έκδοση, με ίδιο σύστημα από το ηλεκτρικό Corsa. Δηλαδή, φέρει μπαταρία 50 kWh, με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει ισχύ 100 kW (136 hp) και μέγιστη ροπή 260 Nm, άμεσα διαθέσιμη από την εκκίνηση. Για δε τον τρόπο οδήγησης, υπάρχουν τα προγράμματα Normal, Eco και Sport, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα και η αυτονομία αγγίζει τα 332 χλμ., σε Normal mode. Μέσω συστήματος ταχείας φόρτισης, 100 kW DC, το 80% της χωρητικότητας επιτυγχάνεται σε μόλις 30 λεπτά. Πάντως, η φόρτιση γίνεται είτε με επιτοίχιο φορτιστή, είτε με ταχυφορτιστή, είτε ακόμη και με οικιακή ηλεκτρική πρίζα, από μονοφασική μέχρι τριφασική στα 11 kW, ενώ η εγγύηση που συνοδεύει την μπαταρία, είναι οκτώ έτη.

Οι παραγγελίες θα ξεκινήσουν το φθινόπωρο του 2020 και οι παραδόσεις στις αρχές του 2021.