Ετοιμο το νέο Doblo, συμβατικό και ηλεκτρικό

Δημήτρης Μπαλής

 

Η 5η γενιά του δημοφιλούς Doblo της Fiat, εμφανίζεται ανανεωμένη και παράλληλα ακολουθεί την τάση της εποχής, καθώς θα λανσαριστεί και ηλεκτρικό μοντέλο, που θα είναι το τέταρτο για τη μάρκα, μετά το νέο 500, το E-Ducato και το E-Scudo.

Το Doblo θα προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, μόνο σε van έκδοση, ενώ το ηλεκτρικό E-Doblo θα είναι διαθέσιμο τόσο σε van έκδοση, όσο και σε επιβατική.

Το νέο Doblo χαρακτηρίζεται από καινοτομίες, με το «Magic Cargo» να επιτρέπει την αύξηση του διαθέσιμου όγκου φόρτωσης κατά 0,5 κ.μ. και κυρίως την εύκολη φόρτωση αντικειμένων με μήκος έως 3,4μ.. Επίσης, κάτω από τη θέση του συνοδηγού μπορούν να τοποθετηθούν κουτιά ή εύθραυστα αντικείμενα, ενώ ένα αναδιπλούμενο και περιστρεφόμενο ράφι, μετατρέπει, αν χρειαστεί, το εσωτερικό του Doblo σε ένα κινητό γραφείο.

Εξάλλου, το «Magic Mirror», η ψηφιακή οθόνη 5 ιντσών, λειτουργεί κατά βούληση του οδηγού ως ψηφιακός κεντρικός καθρέπτης, κάμερα οπισθοπορείας ή για την επίβλεψη των τυφλών σημείων.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό, αλλά του ηλεκτρικού E-Doblo, είναι η «Magic Plug», που προσφέρει τη δυνατότητα όχι μόνο να φορτίζεται αλλά και να παρέχει ηλεκτρική ενέργεια από την μπαταρία του αυτοκινήτου σε κάποια συσκευή, όπως για παράδειγμα ένα φορητό ψυγείο ή ηλεκτρικά εργαλεία.

Σημαντικό είναι το γεγονός ότι ακόμα και στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση E-Doblo, το νέο μοντέλο προσφέρει κορυφαίο για την κατηγορία επίπεδο ωφέλιμου βάρους που φτάνει τα 800 κιλά, ενώ στις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης, το Doblo, φτάνει έως και τα 1.000 κιλά ωφέλιμου φορτίου.

Και τα δύο μοντέλα θα είναι διαθέσιμα με δύο μεταξόνια (κοντό – μακρύ), ενώ μπορούν να μεταφέρουν έως και 2 ευρωπαλέτες. Ειδικότερα η έκδοση με το μακρύ μεταξόνιο μπορεί να φτάσει έως και τα 4,4 κ.μ. ωφέλιμου όγκου χάρη και στην έξυπνη λύση «Magic Cargo». Αντίστοιχα οι επιβατικές εκδόσεις προσφέρουν εξαιρετική ευελιξία χάρη στην εύκολη διαμόρφωση του χώρου με την αναδίπλωση-μεταφορά των καθισμάτων.

Ως προς τα θερμικά μοτέρ, υπάρχει ένας κινητήρας πετρελαίου σε δύο εκδόσεις ισχύος 100 και 130 ίππων (διαθέσιμες με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων), αλλά και ένας Turbo κινητήρας βενζίνης 1.2 lt – 110 hp.

Το δε ηλεκτρικό E-Doblo, εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 100kW (136hp) και μια μπαταρία χωρητικότητας 50kWh που του εξασφαλίζει περισσότερα από 280χλμ. Εχει τελική ταχύτητα 130χλμ./ώρα, και άμεση επιτάχυνση με σταθερή ροπή  260Nm. Μάλιστα, χάρη στο σύστημα «Quick Charge Mode» έχει τη δυνατότητα φόρτισης με ισχύ έως και 100 kW, στοιχείο που του επιτρέπει να φορτίζει το 80% της μπαταρίας του σε μόλις 30 λεπτά.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα λειτουργίας: Normal, Eco και Power με το κάθε ένα από αυτά να βελτιστοποιεί τη λειτουργία του αυτοκινήτου ανάλογα με τις συνθήκες. Επίσης, η μπαταρία δεν επηρεάζει στο ελάχιστο τον διαθέσιμο εσωτερικό χώρο.

Και τα δύο μοντέλα εφοδιάζονται με μια πλήρη σειρά προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS), όπως το αυτόματο σύστημα φρεναρίσματος, το σύστημα διατήρησης της πορείας, αλλά και το σύστημα που αναγνωρίζει την κόπωση του οδηγού. Το επίπεδο άνεσης και ασφάλειας σε όλες τις συνθήκες αναβαθμίζουν περεταίρω το σύστημα Grip Control που βελτιώνει το επίπεδο πρόσφυσης, το Head Up Display (HUD) που πληροφορεί τον οδηγό χωρίς εκείνος να χρειάζεται να πάρει την προσοχή του από το δρόμο, αλλά και οι περιμετρικοί αισθητήρες στάθμευσης που συνεργάζονται με την κάμερα οπισθοπορείας.