Η νέα BMW X2 xDrive25e από 46.150 ευρώ

Δημήτρης Μπαλής

 

Ένα ακόμα Plug-in υβριδκό, από τα πολλά που λανσάρονται πλέον, ήρθε στη χώρα μας. Εχω γράψει και παλιότερα για την BMW X2 xDrive25e, η οποία, σύμφωνα με τις μετρήσεις της γερμανικής μάρκας, έχει μέση κατανάλωση καυσίμου 1,9 λίτρα/100 χλμ., μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 13,7 kWh/100 χλμ., και εκπομπές CO2 μόλις 43 γρ./χλμ.

Αυτά τα χαρακτηριστικά την καθιστούν ελκυστική για εταιρική χρήση, με τα προνόμια που δίνονται από το κράτος, καθώς έχει λιανική τιμή προ φόρων 35.090 ευρώ (46.150 ευρώ με φόρους) και εκπομπές κάτω από 50 γρ./χλμ. Κατά συνέπεια, έχει μηδενικό φόρο εταιρικής χρήσης και όλα τα υπόλοιπα πλεονεκτήματα του νόμου.

Εφοδιάζεται με κινητήρα τρικύλινδρο βενζίνης 1.5 lt – 125 hp, ο οποίος δυνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα στο πίσω μέρος (δημιουργεί τετρακίνηση), ισχύος 95 hp, με τη συνολική απόδοση του συστήματος να αγγίζει τους 220 ίππους και τα 385 Nm ροπής. Επιταχύνει σε 6,8 δευτ. με 195 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα, η οποία στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία περιορίζεται στα135 χλμ./ώρα.

Η δε μπαταρία των 10kWh, χαρίζει ηλεκτρική αυτονομία έως 53 χλμ., κάτι που σημαίνει ότι εντός πόλης, πήγαινε – έλα στη δουλειά, κινείσαι ηλεκτρικά, χωρίς έξοδα (πολλά) και καθόλου ρύπους.

Με 4,36 μ. μήκος, 1,82 μ. πλάτος και 1,51 μ. ύψος, έχει παράστημα, αλλά και χώρους, με τα 2.67 μ. του μεταξονίου. Φιλοξενούνται άνετα 5 επιβάτες, με χώρο αποσκευών στα 410 λίτρα. Και με 14,7 εκ. απόσταση από το έδαφος, αναδεικνύει τον Sports Activity Coupe χαρακτήρα του.

Διαθέτει προβολείς LED με ενσωματωμένη λειτουργία φωτισμού αντίξοων καιρικών, συνθηκών, που βελτιώνουν την ορατότητα. Ακόμα και στη βασική έκδοση, η εμφάνιση του εμπρός τμήματος αναδεικνύεται από μαύρα, high-gloss σχεδιαστικά στοιχεία. Επιπλέον, ένα high-gloss μαύρο πλαίσιο στις κάτω εισαγωγές αέρα υπογραμμίζει τη σπορτίφ και σοφιστικέ γοητεία του SAC.

Στην καμπίνα, ξεχωρίζει ο πίνακας οργάνων με έγχρωμη ψηφιακή οθόνη ενδείξεων 5,7 ιντσών, το δερμάτινο τιμόνι, η οθόνη πολλαπλών ενδείξεων 6,5’’ ή προαιρετικά οθόνη 8,8΄΄ αφής, με ή χωρίς Navigation ή BMW Navigation Plus, το ταμπλό από συνθετικό δέρμα, οι διακόπτες αφής, το πολύ-χειριστήριο iDrive, οι διακόπτες προγραμμάτων οδήγησης και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός σε μπλε χρώμα.

Ως προς τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος, ο οδηγός μπορεί να επηρεάσει το πρόγραμμα λειτουργίας με τη βοήθεια του διακόπτη eDrive στην κεντρική κονσόλα. Εναλλακτικά, αντί της στάνταρ ρύθμισης AUTO eDRIVE, μπορεί να ενεργοποιηθεί το MAX eDrive mode, με το οποίο η νέα BMW X2 xDrive25e αναπτύσσει τελική ταχύτητα έως 135 χλμ./ώρα, αποκλειστικά μέσω του ηλεκτροκινητήρα. Το SAVE BATTERY mode, επιτρέπει τη διατήρηση του επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ή την αύξησή της, μέσω ανάκτησης ενέργειας. Με αυτό τον τρόπο, μπορεί να γίνει οικονομία στη χρήση ενέργειας για να αξιοποιηθεί αργότερα στο πρόγραμμα αμιγούς ηλεκτροκίνησης σε αστικές περιοχές.

Ως προς τη φόρτιση, στο πλαίσιο του BMW Charging, ένας επιτοίχιος φορτιστής BMW i Wallbox διατίθεται για πολύ γρήγορη, πρακτική και αποδοτική φόρτιση στο σπίτι, με μέγιστη ισχύ 22 kW. Επίσης, η κάρτα φόρτισης BMW Charging Card επιτρέπει την πρόσβαση σε περισσότερους από 320.000 δημόσιους σταθμούς φόρτισης σε όλο τον κόσμο.

Μία πλήρως αποφορτισμένη μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί να επαναφορτιστεί πλήρως σε μία οικιακή ηλεκτρική πρίζα μέσα σε πέντε ώρες περίπου, με το 80% της συνολικής της χωρητικότητας να επιτυγχάνεται μετά από 3,8 ώρες. Μία 100% φόρτιση μιας άδειας μπαταρίας σε επιτοίχιο φορτιστή BMW i Wallbox διαρκεί περίπου 3,2 ώρες, με το 80% της συνολικής της χωρητικότητας να ανακτάται μετά από 2,4 ώρες.

Καταλήγοντας, σε επίπεδο εξοπλισμού, περιλαμβάνει μία ηχητική προειδοποίηση προστασίας πεζών, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, 2ζωνικό, αυτόματο έλεγχο κλιματισμού και στάνταρ air condition (A/C), που ελέγχεται και απομακρυσμένα με ένα Smartphone μέσω του BMW Connected κ.ά.