Η πανίσχυρη BMW XM plug-in hybrid στην Ελλάδα

Δημήτρης Μπαλής 

 

Όταν μιλάμε για Μ, αναφερόμαστε σε σπορ εκδόσεις της BMW, με ξεχωριστά χαρακτηριστικά και πανίσχυρους κινητήρες.

Αυτό δεν αλλάζει στην περίπτωση της BMW ΧM, με την διαφορά ότι αυτό το μοντέλο είναι και εξηλεκτρισμένο, δηλαδή προσφέρεται με plug-in υβριδικό σύστημα που M HYBRID, που δημιουργεί νέα δεδομένα.

Το μοντέλο ήρθε στην Ελλάδα και θα ξεκινήσω από τις τιμές για να προσγειώσω τους κοινούς θνητούς. Η πρώτη έκδοση BMW ΧM κοστίζει 190.300 ευρώ και η πιο ισχυρή BMW ΧM LABEL RED τιμολογείται στις 218.250 ευρώ και η ειδική της έκδοση Limited Carbon Black στις 229.270 ευρώ.

Κατά συνέπεια μιλάμε για ειδικά αυτοκίνητα που προορίζονται για όσους (παρα)έχουν την οικονομική ευχέρεια.

Το αφήνω στην άκρη αυτό, διότι αυτοκίνητα υπάρχουν για όλους, και πηγαίνω στο ζουμί της υπόθεσης.

Η νέα BMW XM δημιουργεί νέα δεδομένα στην κατηγορία της, με το σύστημα μετάδοσης κίνησης M HYBRID να συνδυάζει έναν πρόσφατα εξελιγμένο, κλασικά υψηλόστροφο V8 κινητήρα με προηγμένη τεχνολογία M TwinPower Turbo, 4.4 lt 489 ίππων (360 kW) και ένα ηλεκτρικό σύστημα ενός μοτέρ με ισχύ έως 145 kW/197 hp, με αποτέλεσμα η συνδυασμένη απόδοση να αγγίζει του 653 ίππους (480 kW) και η μέγιστη ροπή τα 800Nm.

Το αποτέλεσμα είναι να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 4,3 δευτερόλεπτα, με έναν εντυπωσιακό ήχο να βγαίνει από της εξαγωνικής διατομής διπλές απολήξεις, τη μία πάνω στην άλλη, για πρώτη φορά σε μοντέλο BMW M. Η συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου, με τις εργοστασιακές μετρήσεις είναι: 1,6 – 1,5 λίτρα/100 χλμ., η συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 30,1 – 28,9 kWh/100 χλμ. και οι συνδυασμένες εκπομπές CO2: 36 – 33 γρ./χλμ..

Επίσης, το μπουτόν M Hybrid στην κεντρική κονσόλα χρησιμοποιείται για την επιλογή ενός από τα τρία προγράμματα λειτουργίας (HYBRID, ELECTRIC και eCONTROL). Στη ρύθμιση ELECTRIC έχουμε κίνηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων σε ταχύτητες έως 140 χλμ./ώρα, με τη μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης, που είναι τοποθετημένη στο κάτω μέρος του αμαξώματος και στην ωφέλιμη ενέργεια των 25,7 kWh, να μπορεί να χαρίσει ηλεκτρική αυτονομία έως 88 χλμ.

Αν επιλεγεί η ρύθμιση Sport ή Sport Plus, ενώ το σύστημα μετάδοσης βρίσκεται στη λειτουργία HYBRID, ένας ενισχυμένος ήχος θα υπογραμμίσει την ηλεκτρική υποβοήθηση που παρέχεται στον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η ισχύς που παράγεται από τις δύο κινητήριες μονάδες διοχετεύεται στον δρόμο μέσω του συστήματος τετρακίνησης M xDrive, του οποίου η «οπισθοβαρής» ρύθμιση είναι ιδιαίτερα αισθητή στη λειτουργία 4WD Sport. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να επιλέξουν τη λειτουργία 4WD Sand, η οποία έχει σχεδιαστεί ειδικά για οδήγηση στους αμμόλοφους και παρόμοιες επιφάνειες. Η λειτουργία του διαφορικού M Sport στον πίσω άξονα είναι επίσης πλήρως μεταβλητή.

Πάντως, για ακόμα μεγαλύτερες συγκινήσεις, λανσάρεται και η πιο ισχυρή έκδοση BMW XM LABEL RED (από το φθινόπωρο του 2023), και ως το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής στην ιστορία της BMW M GmbH θα αποδίδει ισχύ 550 kW/748 hp και μέγιστη ροπή 1.000 Nm!

Σχεδιαστικά έχουμε δύο ξεχωριστές μονάδες προβολέων, μία μάσκα «νεφρών» BMW με χρυσαφί πλαίσια και συνεχόμενο φωτεινό περίγραμμα, η οποία για πρώτη φορά έχει οριζόντιες και όχι κάθετες γρίλιες, μεγάλες εισαγωγές αέρα, μία χρυσαφί λωρίδα στο πλάι, ζάντες  21 ιντσών και προαιρετικά έως και 23 ιντσών.

Στην καμπίνα ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας παραμένει κυρίαρχο γνώρισμα, με πολυλειτουργικά καθίσματα M, προστατευτικές επενδύσεις γονάτων και ένα αποκλειστικό για το μοντέλο δερμάτινο τιμόνι M, μαζί με ειδικά γραφικά M, συμπεριλαμβανομένων προειδοποιητικών λυχνιών για την αλλαγή των σχέσεων στα BMW Curved Display και BMW Head-Up Display.

Πολύ άνετο και με 100 μονάδες LED για φωτισμό, δημιουργεί άλλη αίσθηση στο εσωτερικό, ενώ στον βασικό εξοπλισμό ανήκουν ο κρυφός φωτισμός, το αυτόματο σύστημα κλιματισμού τεσσάρων ζωνών, το Harman Kardon Surround Sound System και το Travel & Comfort System.

Για καλύτερη οδηγική εμπειρία, τα προηγμένα συστήματα πλαισίου με ρύθμιση ειδική για μοντέλα M, επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να προσφέρει το ευρύτερο δυνατό φάσμα μεταξύ της χαρακτηριστικής δυναμικής Μ, και άνω του μέσου όρου οδηγικής άνεσης για την κατηγορία του. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να προσαρμόσουν τις ρυθμίσεις του οχήματος μέσω του μενού M Setup. Η σχεδίαση του πλαισίου περιλαμβάνει διπλά ψαλίδια εμπρός και έναν πίσω άξονα πέντε συνδέσμων με ειδικά ρυθμισμένα χαρακτηριστικά κινηματικής και ελαστοκινηματικής. Η BMW XM διατίθεται στάνταρ με προσαρμοζόμενη ανάρτηση M Professional που περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς με ηλεκτροκινητήρες 48V και Active Roll Control. Επίσης, η BMW XM είναι το πρώτο μοντέλο της BMW M που φέρει το σύστημα Integral Active Steering, το οποίο ανήκει επίσης στο στάνταρ εξοπλισμό.

Η πρόσφυση, η ευελιξία και η κατευθυντική ευστάθεια, ωφελούνται αφενός από το σύστημα ελέγχου της ολίσθησης των τροχών που είναι εγκατεστημένο κοντά στη μονάδα ελέγχου του κινητήρα, αφετέρου από τη δικτύωση όλων των συστημάτων ελέγχου στο σύστημα διαχείρισης των δυναμικών χαρακτηριστικών κατά το διαμήκη άξονα. Τα φρένα M Sport λειτουργούν παράλληλα με ένα ενσωματωμένο σύστημα πέδησης που προσφέρει στον οδηγό δύο ρυθμίσεις αίσθησης πεντάλ. Οι ζάντες αλουμινίου Μ των 21 ιντσών τοποθετούνται στάνταρ, ενώ υπάρχει και η επιλογή ζαντών ελαφρού κράματος Μ με διάμετρο 22 ή 23 ιντσών.

Οσον αφορά στα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, στάνταρ είναι τα: Driving Assistant, που περιέχει τα Front Collision Warning, Lane Departure Warning, συμπεριλαμβανομένης της επαναφοράς στη λωρίδα με υποβοήθηση διεύθυνσης, Evasion Assistant, Alertness Assistant και σύστημα Speed Limit Info. Το προαιρετικό Driving Assistant Professional συνδυάζει Active Cruise Control με λειτουργία Stop&Go με πλείστα ακόμα χαρακτηριστικά όπως Steering & Lane Control Assistant, traffic light recognition, αυτόματο Speed Limit Assist και Active Navigation. Το Parking Assistant Plus περιλαμβάνεται στο στάνταρ εξοπλισμό. Πλέον του Reversing Assistant, το σύστημα αυτό περιλαμβάνει τις λειτουργίες Parking View, εμπρός και πίσω Panorama View και 3D View.

Υπάρχει επίσης το μπουτόν Setup που παρέχει άμεση πρόσβαση στις ρυθμίσεις διαμόρφωσης για το σύστημα μετάδοσης κίνησης, το πλαίσιο, τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης, το M xDrive και το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης. Ένα ακόμα μπουτόν χρησιμοποιείται για την επιλογή του M Mode. Όταν οι οδηγοί αλλάζουν από την προεπιλεγμένη (default) ρύθμιση Road σε Sport, οι παρεμβάσεις από τα συστήματα υποστήριξης οδηγού περιορίζονται μόνο στις βασικές λειτουργίες που απαιτούνται για σπορ οδήγηση, όπως και το περιεχόμενο που προβάλλεται στην οθόνη πληροφοριών. Δύο εξατομικευμένες διαμορφώσεις του οχήματος μπορούν να αποθηκεύονται μαζί με τις επιθυμητές ρυθμίσεις για τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος M HYBRID, τον ήχο του κινητήρα, το Dynamic Stability Control (DSC) και τα χαρακτηριστικά αλλαγών του κιβωτίου, τα οποία ενεργοποιούνται στη συνέχεια μέσω των μπουτόν M στο τιμόνι.

Καταλήγοντας, η BMW XM διατίθεται στάνταρ με το BMW Live Cockpit Professional, που συνοδεύεται από μία ειδική έκδοση Μ της πολυαισθητηριακής εμπειρίας οχήματος νέας γενιάς BMW iDrive. Βασισμένο στο BMW Operating System 8, διαθέτει μία BMW Curved Display που περιλαμβάνει μία οθόνη πληροφοριών 12,3 ιντσών και μία οθόνη ελέγχου 14,9 ιντσών.  Το βασισμένο σε cloud σύστημα πλοήγησης BMW Maps είναι ένα ακόμα στοιχείο του BMW Live Cockpit Professional.