Η βαρύτητα του αεροδρομίου της Αθήνας στην οδική ασφάλεια
Δημήτρης Μπαλής
Το αεροδρόμιο της Αθήνας δεν είναι μόνο για εναέρια μέσα κυκλοφορίας. Για να πας εκεί, για να μετακινηθείς εντός πίστας μέχρι το αεροπλάνο αλλά και για να φύγεις, θα χρησιμοποιήσεις κάποιο άλλο μέσο μεταφοράς, κυρίως αυτοκίνητο.
Γι αυτό τον λόγο, και επειδή η επισκεψιμότητα του αεροδρομίου της Αθήνας είναι πολύ μεγάλη, πλέον, οι αρμόδιοι έλαβαν μια σειρά από μέτρα, προκειμένου να διευκολύνουν την κυκλοφορία και να βελτιώσουν την ασφάλεια των διερχόμενων πολιτών.
Με την ευκαιρία της ανανέωσης της συνεργασίας με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών παρουσίασε ορισμένα στοιχεία από την έρευνα που έκανε σε χρήστες του πάρκινγκ που έκαναν κράτηση μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας τους τελευταίους 3 μήνες. Το 36% δήλωσε ότι ενημερώθηκε από τις πινακίδες στο σημείο, το 23% από την ιστοσελίδα του αεροδρομίου, το 21% από τα μέσα ενημέρωσης, το 16% από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το 4% από γνωστούς και φίλους.
Ουσιαστικά, αυτό που έκανε το αεροδρόμιο της Αθήνας ήταν να βάλει μπάρες μπροστά στην ευθεία των αναχωρήσεων, με δωρεάν παραμονή 10 λεπτών και χρέωση μετά, ώστε να υπάρξει αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας.
Το 75% δήλωσε ότι διασφαλίζει την καλή εικόνα που αρμόζει στη βασική πύλη άφιξης/αναχώρησης της χώρας μας, το 73% ότι διασφαλίζει το επίπεδο εξυπηρέτησης ταξιδιωτών και οδηγών, το 69% ότι κάνει πιο λειτουργική και δίκαιη για όλους τη χρήση των χώρων, ενώ το 36% θέλει να υπάρξει επιπλέον χρέωση των χρηστών – το 41% διαφωνεί.
Για να επιστρέψω στην ανανέωση της συμφωνίας του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών μ το ΙΟΑΣ, θα γίνουν δράσεις πάνω σε τρεις κύριους άξονες: στην ασφάλεια των επιβατών/επισκεπτών στους εξωτερικούς χώρους του αεροδρομίο, στην ασφάλεια των επιβατών κατά τη μετακίνησή τους στη χώρα (θα επεκταθεί η εκστρατεία “Enjoy visiting Greece – Stay safe on the road” που πραγματοποιείται από το 2013 σε περισσότερα σημεία του αεροδρομίου με προσαρμοσμένα μηνύματα ανάλογα με τους χώρους προβολής) και στην ασφάλεια των πολιτών των 9 όμορων δήμων μέσα από την υλοποίηση προγραμμάτων κυκλοφοριακής αγωγής σε μαθητές Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με σκοπό την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών της περιοχής των Μεσογείων σχετικά με την υπεύθυνη συμπεριφορά στο δρόμο.
«Από την 7η Ιουνίου άρχισε να λειτουργεί το έργο για την οδική κυκλοφορία στις προσβάσεις των αναχωρήσεων και των αφίξεων του αεροδρομίου μας, με στόχο την επίλυση ενός χρόνιου προβλήματος και τη βελτίωση της εμπειρίας της αποβίβασης και της παραλαβής των ταξιδιωτών. Τα ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα του πρώτου 5μηνου λειτουργίας του έργου σε όλα τα επίπεδα – ταξιδιωτικής εμπειρίας, εικόνας, προσβασιμότητας, λειτουργικότητας και οδηγικής συμπεριφοράς – αποτελούν ισχυρό κίνητρο για τη συνέχιση και την επέκταση της πολυετούς συνεργασίας μας με τον εξαιρετικό και εξειδικευμένο συνεργάτη μας, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», ειδικότερα ως προς το ζήτημα της οδηγικής συμπεριφοράς. Κάνουμε σήμερα ένα ακόμα σημαντικό βήμα, συν-διαμορφώνοντας, ενισχύοντας και υποστηρίζοντας ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα οδικής ασφάλειας για τους μαθητές των σχολείων των όμορων δήμων του αεροδρομίου. Στόχος μας η διαμόρφωση υπεύθυνων αυριανών οδηγών και προορισμός μας η ασφάλεια στους δρόμους της πόλης και της χώρας μας», ανέφερε η Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια Επικοινωνίας & Marketing του αεροδρομίου της Αθήνας.
Η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά επεσήμανε: «Η τριετής συνεργασία έρχεται λίγες μόλις μέρες μετά τη δημοσιοποίηση των επίσημων στοιχείων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις επιδόσεις των χωρών για την Οδική Ασφάλεια για το 2022 (μετά την περίοδο του κορονοϊού), που φέρνουν την Ελλάδα να βρίσκεται στην 4η χειρότερη θέση στην Ευρώπη (από την 9η που ήταν μέχρι πρότινος) σχετικά με τους θανάτους και τους σοβαρούς τραυματισμούς. Το γεγονός αυτό μας θλίβει αλλά και μας παρακινεί να εντείνουμε τις προσπάθειές μας στο όραμά μας για έναν κόσμο χωρίς τροχαία δυστυχήματα».
Ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής, Ανδρέας Μαρίνος, τόνισε: «Χαιρόμαστε ιδιαίτερα για τη δυνατότητα να ενημερωθούν τα παιδιά μας/μαθητές των σχολείων της περιοχής μας και μέσα από τα προγράμματα κυκλοφοριακής αγωγής του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) «Πάνος Μυλωνάς» γνωρίζοντας την αξία της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα σε ένα τόσο κρίσιμο θέμα το οποίο αφορά στα τροχαία δυστυχήματα. Οι νέοι είναι η πλέον ευάλωτη ηλιακά ομάδα και συχνά εμφανίζουν ριψοκίνδυνες συμπεριφορές με συνέπειες και την εμπλοκή τους σε τροχαία συμβάντα. Η γνώση έχει σίγουρα καταλυτικό ρόλο στην πρόληψη των τροχαίων και στη διαμόρφωση μιας κουλτούρας Οδικής Ασφάλειας, που θα προστατεύει τη ζωή τους και θα συμβάλλει στη διαμόρφωση ενός οδηγικού προφίλ που θα συνεισφέρει στην ασφάλεια και στον πολιτισμό στους δρόμους μας. Άλλωστε και από το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων έχουν συμπεριληφθεί τέτοια προγράμματα για υλοποίηση στα σχολεία στο πλαίσιο ανάπτυξης δεξιοτήτων που συμπεριλαμβάνουν την Κυκλοφοριακή Αγωγή και την Οδική Ασφάλεια.»