Η νέα BMW Σειρά 6 Gran Turismo
Από το όνομα και μόνο αντιλαμβάνεσαι ότι πρόκειται για ένα μοντέλο μεγάλων… αποστάσεων. Όπως συμβαίνει και με τους δρομείς. Η νέα BMW Σειρά 6 Gran Turismo, με νέο όνομα, είναι πράγματι ένα τέτοιο αυτοκίνητο, που μπορεί και συνδυάζει την πολυτέλεια σε ένα coupe αμάξωμα που δεν περνά απαρατήρητο. Σαφώς πιο αναβαθμισμένο από τη BMW Σειρά 5 Gran Turismo, είναι κατά 8,7 εκ. πιο μακρύ (5,091 μ.) από το μοντέλο που αντικαθιστά, ενώ διατήρησε το ίδιο πλάτος και χαμήλωσε κατά 2,1 εκ. Ταυτόχρονα, για να αποκτήσει χαρακτήρα coupe, στο πίσω μέρος χαμήλωσε κατά 6,4 εκ. Ωστόσο, παρά το χαμηλωμένο ύψος, οι μηχανικοί ανύψωσαν τις θέσεις καθισμάτων, κι αυτό βοηθά στην καλύτερη ορατότητα και κατ’ επέκταση στην αναβάθμιση της ασφάλειας. Στην καμπίνα η πολυτέλεια είναι διάχυτη, με δέρμα και ξύλο, με την κονσόλα να είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα σε πολυγωνικό σχήμα, ταιριάζοντας με την μεγάλη οθόνη στο ταμπλό. Στο νέο μοντέλο διατηρήθηκε το οδηγοκεντρικό στυλ στο κόκπιτ, με τον χαρακτηριστικό λεβιέ σαν παιχνίδι να χρησιμοποιείται και για χειροκίνητες αλλαγές στο 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, τις οποίες βέβαια μπορείς να αλλάζεις και από τις μανέτες στο τιμόνι. Διατηρείται και ο περιστροφικός διακόπτης στη βάση της κονσόλας, για τις λειτουργίας του συστήματος ενημέρωσης/ψυχαγωγίας.
Πέραν της πολυτέλειας, διάχυτη είναι η αίσθηση της άνεσης στο πίσω μέρος, με τρία καθίσματα κανονικού μεγέθους και παρά την coupe γραμμή ο χώρος για τα κεφάλια είναι επαρκής, όπως και ο χώρος του πορτμπαγκάζ που αυξήθηκε κατά 110 λίτρα, φθάνοντας στα 610, που με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (διαιρούνται 40:20:40) εκτοξεύεται στα 1800 λίτρα.
Εξαιτίας της χρήσης νέων υλικών, το βάρος μειώθηκε κατά 150 κιλά, ενώ βελτιώθηκε και ο αεροδυναμικός συντελεστής στα 0,25, χάρης στη χαμηλωμένη σιλουέτα, τα ενεργά εμπρός πτερύγια, τα Air Curtains, τα Air Breathers και την αυτόματα εκτεινόμενη πίσω αεροτομή σε μεγαλύτερες ταχύτητες. Σημαντική δουλειά έχει γίνει και στο σετάρισμα του αυτοκινήτου, με στάνταρ αερανάρτηση στον πίσω άξονα με αυτόματη ρύθμιση ύψους, ενώ προαιρετικά εξοπλίζεται και με αερανάρτηση και στους δύο άξονες, Dynamic Damper Control, ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς και Integral Active Steering. Το ύψος του οχήματος μπορεί να ρυθμιστεί είτε αυτόματα ή πιέζοντας έναν διακόπτη. Αξίζει να επισημάνουμε, ότι είτε με την στάνταρ αερανάρτηση πίσω, είτε προαιρετικά και στους δύο άξονες, μπορεί να γίνει συνδυασμός του συστήματος τετρακίνησης BMW xDrive.
Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται το BMW iDrive με οθόνη αφής 10,25 ιντσών και απεικόνιση μενού σε στυλ tiles με live περιεχόμενο, φώτα ημέρας, μεσαία / μεγάλη σκάλα φώτων, εμπρός προβολείς ομίχλης και πίσω φώτα με τεχνολογία LED.
Την ίδια στιγμή ιδιαίτερα πλούσιος είναι και ο εξοπλισμός υποστήριξης οδηγού, μια περαιτέρω πρόοδος προς την αυτοματοποιημένη οδήγηση, με συστήματα όπως: το εξελιγμένο Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, το Steering και lane control assistant, η προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, η αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας και πλευρικής σύγκρουσης, η υποστήριξη για αποφυγή εμποδίων, οι προειδοποιήσεις διασταυρούμενης κυκλοφορίας, η προειδοποίηση προτεραιότητας και λάθους κατεύθυνσης στον αυτοκινητόδρομο, καθώς και η προειδοποίηση κινδύνου μέσω σύνδεσης με άλλα οχήματα BMW.
Περαιτέρω τεχνολογίες όπως το Bluetooth και η επαγωγική φόρτιση, επιτρέπουν την ασύρματη ενσωμάτωση smartphone και τη χρήση Apple CarPlay και WiFi hotspot για μέχρι 10 συσκευές.
Η νέα BMW Σειρά 6 Gran Turismo προσφέρεται με δύο βενζινοκινητήρες, έναν τετρακύλινδρο 2.0 lt – 258 hp με 6,3 δευτ. επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα, με την κατανάλωση και τους ρύπους να είναι περιορισμένοι. Το δεύτερο μοτέρ είναι ένα 6κύλιδρο εν σειρά 3.0 lt – 340 hp με εξαιρετικές επιδόσεις, ενώ διατίθεται και κινητήρας πετρελαίου με Blue BMW Performance και καταλύτη SCR., 6κύλινδρος εν σειρά 3.0 lt -265 hp με τεράστια ροπή 620 Nm στις 2.000 – 2.500 σ.α.λ.
Όλα αυτά βέβαια κοστίζουν, διότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο για λίγους, με τις τιμές να ξεκινούν από τις 88.570 ευρώ…
ΠΗΓΗ: www.sport24.gr