Νέο Kia Niro σε υβριδικές εκδόσεις και ηλεκτρική

Δημήτρης Μπαλής

 

Πλήρως ανανεωμένο και σχεδιασμένο από λευκό χαρτί, το Kia Niro παρουσιάζεται με τρία αποδοτικά εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης, πάντα σε αμάξωμα crossover.

Εχοντας 350.000 στο ενεργητικό του (54% HEV – ήπιας υβριδικές τεχνολογίας, 15% PHEV – plug-in hybrid και 31% EV – αμιγώς ηλεκτρικά), βασίζεται στην 3ης γενιάς πλατφόρμα «K» της Kia, προκειμένου να υποστηρίξει τα εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης και να παρέχει υψηλά επίπεδα στρεπτικής ακαμψίας. Εχει μήκος  4,420 μ., πλάτος 1,825 μ., ύψος έως 1,570 μ. και μεταξόνιο 2,720 μ., που υπόσχεται άνετη καμπίνα για πέντε ενήλικες επιβάτες.

Οι πλήρως υβριδικές (HEV) και plug-in υβριδικές (PHEV) εκδόσεις του Niro εφοδιάζονται με τον εξαιρετικά αποδοτικό βενζινοκινητήρα Smartstream 1.6 lt GDI της Kia, ενώ το πλήρως ηλεκτρικό Niro EV προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 460 χιλιομέτρων. Επίσης, χρησιμοποιούνται ανακυκλωμένα υλικά εξαιρετικής αίσθησης παντού, μεγιστοποιώντας τα βιώσιμα διαπιστευτήρια του ολοκαίνουργιου Niro.

Το νέο Kia Niro είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία, και οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν το τρίτο τρίμηνο του 2022.

Στο ήπιας υβριδικής τεχνολογίας Niro HEV, ο τετρακύλινδρος βενζίνης 1.6 GDI παράγει συνδυασμένη ισχύ 141 ίππων, όταν το μοτέρ συνεπικουρείται από τον σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 32 kW. Στην έκδοση PHEV, ο ηλεκτροκινητήρας 62 kW αποδίδει συνδυασμένη μέγιστη ισχύ 183 ίππους και προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως και 65 χιλιόμετρα, για τις περισσότερες καθημερινές μετακινήσεις χωρίς ρύπους.

Η έξυπνη λειτουργία οδήγησης «Green Zone» στα Niro HEV και PHEV, αυτοματοποιεί τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας λαμβάνοντας δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης και μαθαίνοντας από τα μοτίβα οδήγησης. Οι πυκνοκατοικημένες περιοχές ή οι δρόμοι κοντά σε σχολεία και νοσοκομεία, χαρακτηρίζονται ως «Green Zones», διασφαλίζοντας ότι το αυτοκίνητο μεταβαίνει αυτόματα σε κίνηση μόνο με ηλεκτρική ενέργεια για την μείωση των εκπομπών καυσαερίων. Ο οδηγός, μπορεί, επίσης, να αναλάβει τον έλεγχο των «Green Zones» καταχωρώντας συγκεκριμένες διευθύνσεις στις οποίες επιθυμεί να μειώσει τις εκπομπές του οχήματός του, για παράδειγμα στο σπίτι ή στο γραφείο του.

Το ολοκαίνουργιο Niro EV συνδυάζει αυτονομία 460 χιλιομέτρων, έχοντας μπαταρία πολυμερών ιόντων λιθίου 64,8 kWh. Με 150 kW διαθέσιμη ισχύ και 255 Nm μέγιστη ροπή, τελική ταχύτητα 167 χλμ./ώρα και επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δευτερόλεπτα, είναι αρκετά καλό σε επιδόσεις.

Το ολοκαίνουργιο Niro έχει σημαντικές βελτιώσεις στην ανάρτηση και στο τιμόνι σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η ανάρτηση με μπροστά γόνατα MacPherson και η πίσω διάταξη τύπου πολλαπλών συνδέσμων έχουν ρυθμιστεί για μια σταθερή και άνετη οδήγηση.

Σχεδιαστικά, το μπροστινό μέρος του ολοκαίνουργιου Niro εκφράζει την τελευταία εξέλιξη του χαρακτηριστικού Tiger Face της Kia, το οποίο τώρα επεκτείνεται και στα μπροστινά φτερά. Τα γωνιακά φώτα ημέρας «Heartbeat» ενισχύουν τη ελκυστική εμφάνιση.

Ξεχωριστά χαρακτηριστικά διαθέτει το Niro EV, με δίχρωμη κλειστή μάσκα και τη μοναδική πλευρική επένδυση Steel Grey. Διαθέτει επίσης και έναν ιδιαίτερο προφυλακτήρα με ξεχωριστό κάτω μέρος καθώς και ειδικές αεροδυναμικές ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Η θύρα φόρτισης είναι τοποθετημένη στο κέντρο της μάσκας.

Στο πίσω μέρος, τα πίσω φώτα LED σε σχήμα μπούμερανγκ τονίζουν το δυναμικό στυλ. Δίπλα τους υπάρχει μια απλή εσοχή για την πινακίδα κυκλοφορίας και το λογότυπο της Kia, ενώ οι πίσω ανακλαστήρες, η ανθεκτική ποδιά και ο έντονος σχεδιαστικά διαχύτης ακολουθούν τη σχεδίαση του εμπρός μέρους.

Η μεγάλη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει μέχρι και τα 1.445 λίτρα στο HEV, τα 1.342 λίτρα στο PHEV και τα 1.392 λίτρα στο EV με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Ένας εύχρηστος χώρος 20 λίτρων μπροστά (frunk) προσθέτει μια επιπλέον δυνατότητα αποθήκευσης για όσους έχουν επιλέξει το Niro EV.

Το ταμπλό φιλοξενεί δύο οθόνες 10,25 ιντσών που παρέχουν λειτουργίες για τον οδηγό και το infotainment, ενώ μια οθόνη αφής πολλαπλών λειτουργιών επιτρέπει τον έλεγχο του infotainment και του συστήματος κλιματισμού, ελαχιστοποιώντας την απόσπαση της προσοχής του οδηγού.

Το head-up display 10 ιντσών προβάλλει σημαντικές πληροφορίες οδήγησης, όπως ταχύτητα, δεδομένα ADAS και ενδείξεις πλοήγησης, απευθείας στο μπροστινό παρμπρίζ βελτιώνοντας έτσι την ασφάλεια και την άνεση.

Το νέο Niro διαθέτει την προηγμένη σουίτα DriveWise των έξυπνων προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS) της Kia για πρόσθετη άνεση, ασφάλεια και ευκολία στη χρήση, όπως το Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) παρέχει μια ηχητική και οπτική προειδοποίηση στον οδηγό εάν το σύστημα εντοπίσει πιθανή σύγκρουση με άλλους χρήστες του δρόμου ή πεζούς. Επίσης, η εμπρός κάμερα και το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης του ολοκαίνουργιου Niro συνδυάζονται για να εμφανίζουν το τρέχον όριο ταχύτητας. Το σύστημα Intelligent Speed Limit Assist (ISLA) θα εμφανίσει το τρέχον όριο ταχύτητας και θα αλλάξει αυτόματα τη ρυθμισμένη ταχύτητα (μετά από επιβεβαίωση του οδηγού) χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες που ανιχνεύονται μέσω της εμπρός κάμερας. Αλλες λειτουργίες του ADAS, είναι τα: Lane Keeping Assist (LKA), Lane Following Assist (LFA), Highway Driving Assist (HDA), Driver Attention Warning (DAW), High Beam Assist (HBA), Navigation -Βασισμένο Smart Cruise Control-Curve (NSCC-C), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Rear View Monitor (RVM) και Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA).

Εξάλλου, μια σειρά από χρήσιμες τεχνολογίες βοηθούν κατά τη στάθμευση και κατά την έξοδο από το όχημα, όπως το Remote Smart Parking Assist (RSPA).