Οδηγούμε το νέο Ford Ecosport
Αποστολή στην Πορτογαλία: Δημήτρης Μπαλής
Η νέα τάση της ευρωπαϊκής αγοράς, προς τα συμπαγή SUV, έχει επιφέρει αναβρασμό στις αυτοκινητοβιομηχανίες, με σχεδιαστές και μηχανικούς να δουλεύουν πυρετωδώς για να προλάβουν τις εξελίξεις ή καλύτερα, να δώσουν τη δική τους απάντηση στον σκληρό ανταγωνισμό. Η Ford, σε αυτή τη διαδικασία, έπρεπε να φρεσκάρει το συμπαγές SUV EcoSport που πρωτοβγήκε στην παραγωγή το 2014, με αυξητικές πωλήσεις πέρυσι κατά 40%, και οφείλω να πω ότι κατάφερε να το ανανεώσει σε καίρια σημαία. Πολύ σημαντική, είναι η προσθήκη του συστήματος τετρακίνησης Ford Intelligent All Wheel Drive, για πρώτη φορά στο μοντέλο. Ανάλογα την πρόσφυση μπορεί να κατανέμει τη ροπή και στους τέσσερεις τροχούς και μέχρι 50-50 στους δύο άξονες, σε λιγότερο από 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου – είκοσι φορές ταχύτερα από το ανοιγόκλειμα του ματιού.
Μάλιστα, συνδυάζεται με τον βελτιωμένο κινητήρα πετρελαίου 1.5 lt EcoBlue, που με 125 ίππους ισχύ κρίνεται επαρκής σε αυτή την έκδοση, με ροπή 300 Nm και μέση κατανάλωση κοντά στα 6 λίτρα/100 χλμ. (στη δοκιμή μας), με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να είναι 119 γρ./χλμ.
Οδήγησα για πολλά χιλιόμετρα αυτό το πακέτο κινητήρα – τετρακίνησης, σε καλοστρωμένες διαδρομές, αλλά και πιο σκληρές, στα ορεινά, έξω από τη Λισαβόνα και πράγματι το Ecosport ήταν σα να πηγαίνει πάνω σε ράγες. Οι βελτιώσεις που έγιναν σε ελατήρια, αποσβεστήρες, κρεμαγιέρα, ημιάκαμπτο πίσω άξονα και στις ρυθμίσεις του συστήματος ευστάθειας και της χαρτογράφησης της υποβοήθησης του τιμονιού, ήταν άκρως ευεργετικές.
Οι μηχανικοί αναφέρουν ότι άλλαξαν στο φρεσκαρισμένο μοντέλο 2.300 μέρη, κάτι που ήταν εξαιρετικά δύσκολο να διαπιστώσουμε, οπότε μένουμε σε αυτά που μπορέσαμε να παρατηρήσουμε.
Εμφανισιακά χαρακτηρίζεται κι αυτό, όπως και όλα πλέον τα νέα μοντέλα του ανταγωνισμού, από διχρωμίες, με 2 χρώματα οροφής και 8 συνδυασμούς συνολικά. Σχεδιαστικά παραπέμπει στο μεσαίο Kuga και στο μεγαλύτερο Edge. Ξεχωρίζουν το ανάγλυφο καπό, η μεγάλη, τραπεζοειδής μάσκα και οι πολυεστιακοί προβολείς με σύστημα φωτισμού High Intensity Discharge και φώτα ημέρας LED. Και πίσω έχει φρεσκαριστεί, με τις ζάντες αλουμινίου 17 και 18 ιντσών να ολοκληρώνουν τις αλλαγές. Παραμένει και στο ανανεωμένο Ecosport η πόρτα του χώρου αποσκευών που ανοίγει στο πλάι, η οποία δεν είναι βολική κατά την άποψή μου.
Ο άνεμος ανανέωσης φύσηξε και στην καμπίνα, όπου δεσπόζει κυριολεκτικά η οθόνη αφής 8 ιντσών. Τα καθίσματα παρέχουν καλύτερη στήριξη από πριν, έχει και θερμαινόμενο τιμόνι, ενώ οι λύσεις αποθήκευσης θα εξυπηρετήσουν, όπως και το ρυθμιζόμενο πάτωμα του χώρου αποσκευών, που αλλάζει θέσεις με μέγιστη χωρητικότητα τα 334 λίτρα.
Η νέα κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει ένα ενσωματωμένο, αναδιπλούμενο συρόμενο υποβραχιόνιο με αποθηκευτικό χώρο, ιδανικό για τη μεταφορά tablet ή snacks, ενώ το CD-player είναι τοποθετημένο σε νέα θέση, πάνω από το ντουλαπάκι, για να μην καταλαμβάνει πολύ ωφέλιμο χώρο.
Επειδή αναφέρθηκα στον κινητήρα πετρελαίου, θα διατίθεται και με την προσθιοκίνητη έκδοση, για χαμηλότερη κατανάλωση και λιγότερους ρύπους, ενώ θα υπάρχει και ακόμα μια εκδοχή του με 100 ίππους, 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και κίνηση στον μπροστινό άξονα. Πάντως, επειδή στην Ελλάδα, πλέον, υπάρχει μεταστροφή στη βενζίνη, θεωρώ ότι θα κάνουν περισσότερες πωλήσεις οι εκδόσεις με τον πολυβραβευμένο χιλιάρη βενζινοκινητήρα EcoBoost της Ford, με 140 και 125 ίππους. Ειδικά η δεύτερη έκδοση θα συνδυάζεται και με 6άρι αυτόματο κιβώτιο, που θα φέρει και μανέτες στο τιμόνι για αλλαγές ταχυτήτων. Από τα μέσα του 2018 θα προσφέρεται και έκδοση με 100 ίππους, του ίδιου κινητήρα, οπότε οι επιλογές θα είναι πολλές.
Το νέο Ford EcoSport θα λανσάρεται με το προηγμένο σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας της Ford Sync 3, που είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto. Προσφέρεται σε συνδυασμό με συνδεσιμότητα Bluetooth και δύο θύρες USB. Σε εξοπλισμό, το Cruise Control διαθέτει Adjustable Speed Limiter που διατηρεί τα όρια ταχύτητας, ενώ η Rear View Camera βοηθά σε ασφαλέστερο παρκάρισμα. Μεταξύ των τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού είναι το Blind Spot Information System της Ford, που μπορεί να προειδοποιήσει τον οδηγό για οχήματα που πλησιάζουν, και το στάνταρ Roll Stability Control που προσαρμόζει τη ροπή του κινητήρα και το φρενάρισμα για διατήρηση του ελέγχου.
Για την παθητική ασφάλεια φροντίζουν οι αερόσακοι οδηγού, συνοδηγού, γονάτου οδηγού, οι νέοι πλευρικοί αερόσακοι με έξτρα προστασία θώρακα και οι νέοι αερόσακοι προστασίας κεφαλής.
Η γκάμα του EcoSport θα συμπληρώνεται για πρώτη φορά και από την σπορ έκδοση EcoSport ST-Line, πληθώρα χαρακτηριστικών εμφάνισης και άνεσης. Στα τέλη Ιανουαρίου αναμένεται στην Ελλάδα, οπότε και θα αρχίσουν οι πωλήσεις. Κατασκευάζεται δε στο εργοστάσιο της Ford στην Κραϊόβα της Ρουμανίας, μετά από επένδυση 200 εκατομμυρίων ευρώ…
ΠΗΓΗ: www.sport24.gr