Οδηγούμε την ηλεκτρική BMW i5 eDrive40 με 340 ίππους
Δημήτρης Μπαλής
Δεν υπήρξε μάτι που να την κοίταξε και να μη γυάλισε. Και βέβαια η κλασική ερώτηση για το ποια έκδοση είναι. Και μόλις έλεγες η ηλεκτρική 5άρα, τότε τα μάτια γούρλωναν.
Ο κόσμος αρχίζει, πλέον, να συνηθίζει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η BMW εδώ και πολλά χρόνια έχει δώσει δείγματα καλής γραφής.
Στην 8η γενιά της η νέα BMW Σειρά 5 διατίθεται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με πλειάδα χαρακτηριστικών που σε γοητεύουν.
Κι αν το παρουσιαστικό του μοντέλου τραβά τα βλέμματα των άλλων, εγώ το είχα συνηθίσει καθώς περιεργαζόμουν το μοντέλο όταν το παρέλαβα για τη δοκιμή. Αυτό το γλυκό γαλάζιο χρώμα δεν το βρίσκεις εύκολα και σε συνδυασμό με τα μαύρα γυαλιστερά στοιχεία, στους προφυλακτήρες, τους αεραγωγούς και τα πλαϊνά προστατευτικά, μαζί με τα φιμέ πίσω τζάμια, δημιουργούν μια ευγενική αντίθεση.
Η έκδοση του μοντέλου eDrive40 αναγράφεται στην πίσω πόρτα, δεξιά, με το e να παραπέμπει σε electric, ενώ στην αριστερή πλευρά είναι το όνομα του μοντέλου, i5.
Με μήκος 5,06μ, είναι πράγματι μεγάλο, ενώ πήρε και μπόι, σε ύψος, φθάνοντας τα 1,515μ., γεγονός που εξασφαλίζει απαράμιλλη άνεση στην καμπίνα, σε συνδυασμό με τα 2,995μ. μήκους του μεταξονίου. Και, πράγματι, μπορούν κα καθίσουν πολύ εύκολα 5 ενήλικες επιβάτες, ενώ και το πορτ-μπαγκάζ των 490 λίτρων χωρά τα πάντα.
Κι επειδή αναφέρθηκα στην άνεση του εσωτερικού, εκεί θα πρέπει να σταθώ κάπως παραπάνω. Διότι ανοίγοντας την πόρτα το δάπεδο φωτίζεται με ένα απαλό κίτρινο φως, που δημιουργεί αντίθεση με το μπλε χρώμα στην κονσόλα και τις γαλάζιες λεπτομέρειες παντού, υποδηλώνοντας τον εξηλεκτρισμό του αυτοκινήτου.
Η τεράστια διπλή, ψηφιακή οθόνη, με πίνακα οργάνων αριστερά και πολυμέσων δεξιά, συγκεντρώνει την προσοχή σε ένα απόλυτα λιτό κόκπιτ, με το σπορτίφ τιμόνι και την κονσόλα που διαθέτει τον μικρό μοχλό για εκκίνηση, στάθμευση και όπισθεν, τον περιστροφικό διακόπτη για την οθόνη, τον διακόπτη για το πάρκινγκ και τον διακόπτη για τα My Modes, να συμπληρώνουν μια εικόνα που σε καθηλώνει. Το ίδιο και τα δερμάτινα καθίσματα με σχέδιο σαν ψαροκόκαλο.
Διζωνικός κλιματισμός και για πίσω ρυθμίσεις και θύρες USB ολοκληρώνουν μια πολυτελή καμπίνα, με πολύ ποιοτικά και πλούσια υλικά (ηχοσύστημα Harman Kardon, λειτουργικό Operating System 8.5 κλπ.) με BMW iDrive ειδικά στην έκδοση Μ της δοκιμής. Άλλωστε το Μ το συναντάς και στο εξωτερικό, στο πλάι του αυτοκινήτου.
Εφοδιασμένη με μπαταρία νέας τεχνολογίας 81,2 kWh που χαρίζει αυτονομία έως 582 χλμ. (όταν κινείσαι στην πόλη και λειτουργεί συνεχώς το σύστημα ανάκτησης ενέργειας), η i5 eDrive40 αποδίδει 340 ίππους, αν και θα έπρεπε να αναφέρομαι σε κιλοβάτ, διότι μιλάμε για ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ωστόσο για να συνηθίσουμε στα κιλοβάτ μάλλον θα πρέπει να πωλούνται μόνο ηλεκτρικά οχήματα, κάποια στιγμή. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου είναι η δυνατότητα γρήγορης φόρτισης, που είναι εντυπωσιακή σε ισχυρούς ταχυφορτιστές.
Οδηγώντας, εντελώς αθόρυβα λόγω του ηλεκτρικού μοτέρ αλλά και της εξαιρετικής ηχομόνωσης, ακόμα και τα πατήματα σε δύσκολες επιφάνειες δεν σε ενοχλούν και με το κοφτερό τιμόνι μπορείς να απολαύσεις την οδήγηση παντού.
Έχοντας την επιλογή σε 6 διαφορετικές ρυθμίσεις από το My Modes μπορείς να κινηθείς όπως σου αρέσει και βέβαια στην Sport θα το ευχαριστηθείς περισσότερο, καθώς αλλάζει η απόκριση του γκαζιού, σκληραίνει η ανάρτηση, νιώθεις πιο βαρύ το τιμόνι, τα ηλεκτρονικά συστήματα απενεργοποιούνται ελαφρώς, ο τεχνητός ήχος του κινητήρα σου θυμίζει θερμικό μοτέρ και το κάθισμα αισθάνεσαι ότι σε… αγκαλιάζει περισσότερο.
Το σύστημα τετραδιεύθυνσης σε βοηθά να πλασάρεσαι καλύτερα στα στροφιλίκια, ενώ η πληθώρα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού υπάρχει ακριβώς για να σε υποστηρίζει στα δύσκολα ή και να σε ξεκουράζει στον αυτοκινητόδρομο.
Η αμιγώς ηλεκτρική BMW i5 είναι ένα premium μοντέλο που εφόσον θέλεις κάτι τέτοιο οφείλεις να το δοκιμάσεις.