Τα νέα ηλεκτρικά Renault και Dacia!

Δημήτρης Μπαλής

Με στόχο να μηδενίσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2050 και έως το 2030 να τις έχει περιορίσει στο 50%, έναντι του 2010, ο γαλλικός όμιλος Renault, έχει θέσει ψηλά τον πήχη των προσδοκιών.

Και για να τον περάσει, φρόντισε να δουλέψει πάνω στην ανάπτυξη νέων μοντέλων, ήπιων υβριδικών και plug-in αρχικά, αλλά και αμιγώς ηλεκτρικών.

Η Renault, αυτή τη στιγμή, προσφέρει μια πλήρη γκάμα υβριδικών και plug-in υβριδικών εκδόσεων του Clio, του Captur, του νέου Megane και του νέου Megane Sports Tourer, με την υβριδική και plug-in υβριδική τεχνολογία E-TECH, η οποία, τώρα, εξοπλίζει και το νέο  Renault Arkana.

Και βέβαια, διαθέτει τις ηλεκτρικές εκδόσεις επιβατικών και επαγγελματικών: ZOE, Twizy, Twingo Electric Kangoo Z.E. και Master Z.E.

Ο όμιλος Renault, σε μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό του, θέλει μέχρι το 2022, όλα τα νέα μοντέλα του ομίλου που θα πωλούνται, να έχουν τουλάχιστον μία ηλεκτρική ή εξηλεκτρισμένη έκδοση, καθώς η αγορά, σε 5 χρόνια από σήμερα, θα έχει το 50% των πωλήσεων να είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά.

Από χθες και μέχρι τις 27 Οκτωβρίου, ο όμιλος Renault μοιράζεται το όραμά του για τη μετάβαση στην εποχή της κινητικότητας μηδενικών εκπομπών ρύπων, με την παρουσίαση νέων προϊόντων και τεχνολογιών, αλλά και με συνεδρίες και ομιλίες. Κι όλα αυτά, διότι ο όμιλος τοποθετείται ως ένας πολύ σημαντικός παίκτης στην κούρσα της βιώσιμης κινητικότητας, αλλά και του οικοσυστήματος που την περιβάλλει.

Ο νέος πρόεδρος του ομίλου, Λούκα ντε Μέο, αποκάλυψε, μάλιστα, δύο νέες ηλεκτρικές εκδόσεις.

Το Renault Mégane eVision, είναι ένα νέο, προσθιοκίνητο, ηλεκτρικό χάτσμπακ με συμπαγείς διαστάσεις (4,21 μ. μήκος, 2,77 μ. μεταξόνιο), που συνδυάζει στοιχεία από κουπέ και από SUV αμαξώματα. Βασίζεται στην ολοκαίνουρια πλατφόρμα CFM-EV, που είναι αποκλειστικά σχεδιασμένη να φιλοξενεί ηλεκτρικά οχήματα, έχοντας μπαταρία 60 kWh. Το μοτέρ αποδίδει 217 ίππους (160 kW), με 300 Nm ροπής, επιταχύνοντας στα 0-100 χλμ./ώρα σε 8 δευτ.

Το μοντέλο, πρόκειται να λανσαριστεί στην αγορά το 2021, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο για το Megane.

Πέραν αυτού, η Dacia θα λανσάρει το 2021, το Spring Electric. Η ηλεκτρική επανάσταση (r-EV-olution) από τη Dacia, τη ρουμανική εταιρεία του ομίλου Renault, θα είναι ένα αυτοκίνητο πόλης, με θέσεις για 4 ενήλικες επιβάτες, ευρύχωρο εσωτερικό, κι ένα απλό ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, που μπορεί να καλύψει έως 225 χλμ. διαδρομής ή έως 295 χλμ. στον αστικό κύκλο.

Εξάλλου, όπως ήδη έχω γράψει, η Renault επεκτείνει την υβριδική της γκάμα, με την άφιξη τριών νέων μοντέλων, που εξοπλίζονται με νέα τεχνολογία. Τα νέα Arkana E-TECH Hybrid, Captur E-TECH Hybrid και Megane hatchback E-TECH Plug-In Hybrid θα λανσαριστούν στην Ευρώπη το πρώτο μισό του 2021. Παράλληλα, η εισαγωγή της μικρο-υβριδικής (12V) τεχνολογίας, στα νέα Arkana και Captur, ολοκληρώνει τη γκάμα, με την προσφορά όλων των πιθανών επιπέδων εξηλεκτρισμού, που είναι ικανά να καλύψουν κάθε ανάγκη, παραμένοντας προσιτά στο ευρύ κοινό.