Τι πρέπει να γνωρίζουμε για το νέο Renault Arkana, που ήρθε

Δημήτρης Μπαλής

 

Όταν η Renault ανακοίνωσε ότι θα λανσάρει το Arkana στη Ρωσία, το 2018, φάνηκε παράξενο πώς ένα τόσο ελκυστικό μοντέλο δεν θα μπορούσε να πωλείται παγκοσίμως. Η δική μου εκτίμηση, συνέπεσε με την εκτίμηση πολλών, με αποτέλεσμα η Renault, βλέποντας αυτόν τον αντίκτυπο, να αποφασίσει να το διαθέσει σε πολλές αγορές.

Το νέο μοντέλο αποτελεί προπομπός λανσαρισμάτων το 2022, αρχής γενομένης με το νέο Megane, σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

Το νέο Arkana, λοιπόν, μπήκε στην παραγωγή του εργοστασίου της Renault στη Ν. Κορέα, με διαφορετικές προδιαγραφές για τη Νότιο Κορέα και την Ευρώπη και ήρθε στην Ελλάδα με μεγαλεπίβολα σχέδια, προκειμένου να μπει σε έναν σκληρό ανταγωνισμό, καθώς η κατηγορία των C Crossover – SUV θα αγγίζει το 15% της αγοράς.

Με εντυπωσιακές διαστάσεις, 4,568 μήκος και 1,576 ύψος, ξεχωρίζει με τα 20 εκ. απόσταση από έδαφος και τους τροχούς 69 εκ., έχοντας μυώδες προφίλ και φαρδείς ώμους, φωτιστικά LED εμπρός (φουλ σε σχήμα C) και πίσω, καθώς και διακοσμητικές λεπτομέρειες χρωμίου στα πλαίσια των παραθύρων, στα προστατευτικά των θυρών, και στα σκούρα εμπρός φρύδια των φτερών, που προσδίδουν πιο premium εμφάνιση.

Στην καμπίνα, η ευρυχωρία για πέντε ενήλικες επιβάτες είναι διάχυτη, καθώς σε αυτό συνεισφέρει το μεγάλο μεταξόνιο των 2,72 μ., το εσωτερικό πλάτος (1,439 μπροστά – 1,453 μ. πίσω) και το εσωτερικό ύψος (87,7 εκ. μπροστά – 86,2 εκ. πίσω), ενώ οι πίσω επιβάτες έχουν 21,1 εκ. απόσταση για τα πόδια.

Η αίσθηση που αποκομίζεις είναι υψηλού επιπέδου, με ελαφρώς κεκλιμένο ταμπλό προς τον οδηγό, όπου δεσπόζει η οθόνη αφής σχήματος τάμπλετ 7 ή 9,3 ιντσών, ενώ ο πίνακας οργάνων προσφέρεται είτε αναλογικός 4,2 και 7 ιντσών, είτε ψηφιακός 10,2 ιντσών.

Η εκκίνηση γίνεται από διακόπτη, υπάρχουν και περιστροφικά χειριστήρια, ηλεκτρικό χειρόφρενο, Auto Hold για να κρατά το αυτοκίνητο σταθερό ακόμα και χωρίς πάτημα των φρένων και απελευθερώνεται με το πάτημα του γκαζιού, φέρει διακοσμητικές λωρίδες, φινίρισμα χρωμίου, και έχει μαλακά υλικά, έως και δερμάτινες ταπετσαρίες.

Με πληθώρα αποθηκευτικών χώρων για μικροαντικείμενα, το Arkana διαθέτει 513 λίτρα όγκου αποσκευών στο πορτ-μπαγκάζ (80 λίτρα για την έκδοση E-TECH Hybrid με κιτ επισκευής ελαστικού), ιδιαίτερα μεγάλο νούμερο για coupe αυτοκίνητο, ενώ και τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται διαιρούμενα 60:40.

Παράλληλα, για την καλύτερη εξυπηρέτηση οδηγού και επιβατών, έχει λειτουργία ασύρματης φόρτισης για smartphone, τέσσερεις θύρες USB (δύο εμπρός και δύο πίσω), για σύνδεση με ηλεκτρονικές συσκευές, Easy link σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, Multi sense για διαμόρφωση πίνακα οργάνων, φωτισμό, τιμόνι κλπ.

Το νέο Renault Arkana προσφέρεται μόνο με υβριδικές εκδόσεις. Η 1.3 TCe 140 ίππων, ήπια υβριδική από το Captur, έχοντας μίζα/γεννήτρια με μπαταρία ιόντων λιθίου 12V – 130Wh, ηλεκτρική υποβοήθηση ροπής έως 6 Nm και ανάκτηση ενέργειας, αυτόματη νεκρά (ελεύθερος τροχασμός), συνδυάζεται με 7άρι αυτόματο κιβώτιο. Η πρώτη εκκίνηση γίνεται από την κλασική μίζα, ενώ οι επανεκκινήσεις μέσω του ΗSG του υβριδικού. Αποδίδει μέγιστη ροπή 260Nm από τις 1.750 έως τις 3.500 σ.α.λ. και η μέση κατανάλωση, σε συνδυασμένο κύκλο, ανέρχεται σε 5,8 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 που δεν ξεπερνούν τα 132-138 γρ/χλμ.

Η δεύτερη έκδοση, E-Tech 145 ίππων, είναι πλήρως υβριδική, με κίνηση μπροστά, όλο το σύστημα μπροστά και πίσω μπαταρία λιθίου 300V – 1,2kWh. Το σύστημα λειτουργεί παράλληλα ή εν σειρά ή και με τα δύο μαζί. Ο κινητήρας βενζίνης 1.6 lt ατμοσφαιρικός, ισχύος 69 kW (91 hp) συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 36kW που δίνει κίνηση και δεύτερο μοτέρ για γεννήτρια 15 kW HSG. Προσφέρει αυτονομία ηλεκτροκίνησης μόνο έως 3 χλμ., με μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh (230V), και με ταχύτητες έως και 75 χλμ/ώρα. Ομως στην πράξη, στην πόλη, μπορεί να φθάσει έως το 80% της κυκλοφορίας του. Δεν διαθέτει συμπλέκτη και το αυτόματο κιβώτιο έχει δύο λειτουργίες. Η πρώτη είναι με τον ηλεκτροκινητήρα για τις εκκινήσεις, καθώς με 2 σχέσεις ξεκινά πάντα αθόρυβα και ηλεκτρικά, ενώ στη συνέχεια υπάρχουν τέσσερις ξεχωριστές ταχύτητες όταν εμπλέκεται ο κινητήρας βενζίνης που δίνει ροπή στους τροχούς σε ταχύτητα πάνω από 30 χλμ./ώρα.

Επίσης, η όπισθεν είναι 100% ηλεκτρική με αντιστροφή του ηλεκτροκινητήρα. Για την καλύτερη διαχείριση της ενέργειας, έχει και ανάκτηση ενέργειας, με επιλογή Β στον λεβιέ και ηλεκτρική υποβοήθηση στο πεντάλ του φρένου (έως 0,4g).

Η Renault αναφέρει μέση συνδυασμένη κατανάλωση 4,9 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές 112-117 γρ./χλμ. CO2.

Εφόσον υπάρχει ζήτηση ίσως προστεθεί και plug-in hybrid έκδοση.

Το νέο μοντέλο εφοδιάζεται με πλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, μεταξύ των οποίων και το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο (Ειπέδου 2 σε αυτόνομη οδήγηση) και μποτιλιάρισμα, το σύστημα ξεπαρκαρίσματος για αποφυγή σύγκρουσης και η κάμερα 360 μοιρών. Αυτά τα εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης, χωρίζονται σε τρείς κατηγορίες – Οδήγηση, Στάθμευση και Ασφάλεια – και όλα μαζί εντάσσονται στην παλέτα συστημάτων Renault EASY DRIVE.

Οι τιμές ξεκινούν από τις 25.290 ευρώ, για την ήπια υβριδική έκδοση και από τις 29.390 για την πλήρως υβριδική έκδοση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τιμές κατά την παραγγελία δεν θα αλλάξουν κατά την παράδοση του αυτοκινήτου, που δεν ξεπερνά το τρίμηνο.